ارسال مطلب فیس‌ بوک توییت

کودک ۷ ساله دهدشتی در انتظار آغوش مادر

شهروندان:
شاید بارها از کنار این صحنه‌ها به راحتی گذشتیم یا اینکه فقط آهی کشیدیم و بس اما این بار به خاطر چشمان معصوم ایلیا هم که شده کمی تأمل کنید.

 مهناز اسفندیاریتسنیم نوشت: مهناز اسفندیاری ساکن دهدشت بیش از ۶سال است که به علت تومور مغزی زمین‌گیر شده است.

مادرم جوان است هنوز بر روی گونه‌هایش چروکی دیده نمی‌شود دستانم را بارها به سوی آسمان بلند کردم می‌دانم خدا صدایم را می‌شنود اما… توهم این بار به حرف‌های من گوش بده به درد دلهایم لطفأ گوش بده.

چشمان ایلیا به لب‌های مادرش دوخته است شاید یکبار دیگر ایلیا را صدا بزند.

ایلیای هفت ساله در گفت‌و‌گو با خبرنگار تسنیم،اظهار کرد: تنها آرزوی من این است که یکبار دیگر مادرم مرا در آغوش بگیرد.

دوست دارم با مادرم حرف بزنم اما او نمی‌تواند خاله زلیخا می‌گوید مادرم خوب می‌شود منم هر شب دعا می‌کنم شاید خدا به حرفهایم گوش دهد.

ایلیا با چشمان معصوم و کودکانه‌اش در جستجوی محبت مادر رنج می‌برد.

دستها و چشم‌های ایلیا به دستان مسئولان کهگیلویه خیره بود تا شاید مادرش را یاری کنند شاید مهناز یک بار دیگر ایلیا را صدابزند. مادری که بیشتر وقت‌ها چشمانش بسته است وهرازگاهی چشمانش باز می‌شود و ایلیا را جستجو می‌کند.

ایلیا حتی از داشتن نعمت پدر هم محروم مانده است و دوسال پیش و برای همیشه طعم تلخ یتیمی را چشید.

شاید دایی‌ها و فامیل مادرش بر غم و غصه‌های ایلیا مرحم بگذارند اما هیچ کس پدر آدم نمی‌شود.

به دستان آبی پدر قسم می‌خورم به دستانی که شاید هزاران ایلیا از داشتن آن محرومند ایلیا چشم انتظار کمک مردمان نوعدوست ایران است.

تنها دلخوشی خانواده مهناز شنیدن صدای نفس‌های اوست که نشان از زنده بودن است و تنها بارقه‌های امید که شاید دوباره لبخند را برلب خانواده اسفندیاری بنشاند.

زلیخا اسفندیاری در گفت‌و‌گو با خبرنگار تسنیم،اظهار کرد: مهناز ۳۶سال دارد و ۶سال پیش به علت تومور مغزی قدرت تکلم و حرکتی خود را از دست داده است.

زلیخا خواهر مهناز گفت: یکی از مهم‌ترین مشکلات ما نبود دستگاه MRI در شهرستان است و همین امر سبب بروز مشکلات بیشتری برای مهناز شده است.

وی بیان کرد: بدون وجود تخت روان مخصوص ما نمی‌توانیم حتی یک قدم مهناز را حرکت دهیم و به گفته پزشک او حرکت غیر اصولی و هرگونه تکان دادن او سبب بروز مشکلات جسمی بیشتری برای مهناز می‌شود.

زلیخا اسفندیاری بابیان اینکه همسر مهناز،سیامک الهی نژاد سال ۹۱ در اوج جوانی بر اثر سرطان معده درگذشته است،ابراز کرد: اکنون تنها سرپرست ایلیا مادرم است که خودش نیز به علت کهولت سن به یک پرستار نیاز دارد.

زلیخا عنوان کرد: اگر مسئولان و خیران بتوانند در هزینه‌های درمان مهناز به ما کمک کنند امیدی برای بهبودی دوباره مهناز و بازگشتش به زندگی وجود دارد.

وی خاطرنشان کرد: پزشک مهناز ابتدا به ما گفتند که خواهرم تا سه ماه دیگر بیشتر زنده نمی‌ماند اما اکنون ۶سال از آن زمان می‌گذرد پس امیدی به بهبودی مهناز وجود دارد.

زلیخا اسفندیاری بیان کرد: هزینه بهبودی مهناز مشخص نیست اما امیدوارم معجزه‌ای رخ دهد و خواهرم دوباره در کنار فرزندش طعم خوشبختی را بچشد.

شاه‌بی‌بی رزمگیر مادر مهناز چشم راست خود را از دست داده و اکنون پرستاری مهناز را بر عهده دارد.

شاه‌بی‌بی که هزاران آرزو برای دختر جوان خود داشته بود اکنون تنها همنشین شب‌های سرد وساکت مهناز است.

شاید شاه‌بی‌بی چشم دیگرش را به خاطر اشک‌های شبانه که بر بالین دخترش جاری می‌شود از دست بدهد.

شاه‌بی‌بی در گفت‌و‌گو با خبرنگار تسنیم، بیان کرد: هر بار با دیدن ایلیا به آینده گنگ و مبهم او می‌نگرم که بعد از من چه کسی از او مراقبت می‌کند؟

شاه‌بی‌بی ابراز کرد: دلم از دنیا سیر است شاید مهناز من هم اکنون می‌توانست با پسرش در پارک قدم بزند با او بستنی بخورد و بازی کند اما ۶سال است که در گوشه این اتاق رنگ خوشبختی را ندیده است.

چشمان معصوم و دستان کودکانه ایلیا چشم انتظار یاری دستان سخاوتمند زنان و مردانی است که غم دیگران را غم خود می‌دانند و برای زندگی همنوع خود ارزش قائل هستند.

به امید روزی که مهناز کودکش را درآغوش بگیرد و آینده و رویاهای ایلیا را بسازد و این امر مساعدت و یاری خیران عزیز را می‌طلبد.