ارسال مطلب فیس‌ بوک توییت

گودرزی: هزار سازمان مردم نهاد در حوزه جوانان در سال‌های اخیر تعطیل شدند

شهروندان:
وزیر ورزش و جوانان از تعطیلی و یا تضعیف هزار سازمان مردم نهاد در حوزه جوانان در سال های اخیر خبر داد و گفت: حتی 100 سمن (سازمان مردم نهاد) فعال در حوزه اجتماعی نداشته ایم که امیدواریم هر چه زودتر آنها رونق بگیرند.

محمود گودرزیبه گزارش ایرنا، محمود گودرزی عصر چهارشنبه در نخستین همایش سازمان های مردم نهاد(سمن ها) در تالار بزرگ وزارت کشور افزود: شکل گیری، رونق و تداوم سمن ها، ناشی از نوع نگاه دولت ها و حکومت ها به مشارکت مردمی است.

وی ادامه داد: اگر نوع نگاه دولت های مردم سالارانه معطوف به اداره جامعه توسط نهادهای مدنی باشد، تکثر و افزونی این نهادها(سمن ها) را شاهد خواهیم بود.

وزیر ورزش و جوانان به وجود سمن ها در حوزه های جوانان و ورزش اشاره کرد و گفت: در حوزه ورزش، بیشتر کشورهای جهان کار را به نهادهای مدنی واگذار می کنند.

گودرزی درباره نوع رویکرد واگذاری ورزش به نهادهای مدنی در کشور نیز گفت: در کشور ۱۵ هزار هیات ورزشی در زمینه های مختلف داریم که به صورت خودجوش شکل گرفته است.

وی تاکید کرد که دولت ها هیچگاه توان تضعیف این نهادهای مدنی را ندارند و ملزم به تقویت آنها هستند.

نخستین همایش سازمان های مردم نهاد امروز با حضور رییس جمهوری و شماری از وزیران با شرکت نمایندگان ۲ هزار سازمان مردم نهاد در وزارت کشور برگزار شد.

برچسب‌ها : , , ,