ارسال مطلب فیس‌ بوک توییت
رئیس سازمان نوسازی و تجهیز مدارس کشور:

ایجاد عزم ملی با همایش توسعه و عدالت آموزشی

شهروندان:
مدارس مناطق محروم همانطور که از نامشان برمی آید از بسیاری از امکانات محرومند. شاهد آن آتش سوزی هایی گاه و بیگاه در زمستان در کلاس درس دانش آموزان و یا شرایط سخت کپرها در تابستان در این مناطق است.

مرتضی رئیسیبرگزاری همایش «توسعه و عدالت آموزشی» تا چه میزان می تواند موجد تغییر در سیستم آموزشی این مناطق باشد؛ این پرسشی است که با دکتر مرتضی رئیسی رئیس سازمان نوسازی و تجهیز مدارس کشور در میان نهادیم.

وی در این رابطه گفت: طبعا برگزاری هر همایشی که نشان دهنده وضعیت خدمات آموزشی در سراسر کشور باشد و مقایسه ای میان مناطق مختلف از لحاظ فضای آموزشی و امکانات نرم افزاری فرآیند تعلیم و تربیت انجام دهد؛ به برنامه ریزی و مدیریت دولت در این زمینه کمک می کند.

رفع کاستی هایی که به شکل ناعادلانه در برخی از نقاط کشور وجود دارد از دیگر مواردی بود که رئیسی درباره فواید برگزاری این همایش عنوان کرد و افزود: ما باید شرایط بهتری در کشور در حوزه آموزش داشته باشیم و جمهوری اسلامی به لحاظ ارزش های والایی که دارد خود را با وضعیت استاندارد امکانات آموزشی بین المللی به لحاظ فیزیکی و نرم افزاری تطبیق دهد.

رئیس سازمان نوسازی و تجهیز مدارس کشور درباره ترکیب شورای سیاستگذاری توسعه و عدالت آموزشی نیز تصریح کرد: زمانی که نخبگانی که در جامعه تاثیرگذار هستند به بحث عدالت آموزشی بپردازند این امر موجب ایجاد عزم ملی در کشور می شود و نگاه ها از اینکه ما فقط انتظار داشته باشیم دولت همه امکانات را فراهم کند خارج می شود.

وی افزود: دولت در حد توان و بضاعت خود برای تحقق این اهداف کمک می کند و اعتبارات قابل توجهی را به این مقوله اختصاص داده است؛ اما جمعی که از فرهیختگان تصمیم گرفته اند به این مقوله بپردازند سبب می شود جامعه حساسیت بیشتری به آموزش و پرورش داشته باشد.

رئیسی ادامه داد: ما الان کمک نیکوکاران و خیرین را در این زمینه داریم اما ظرفیت جامعه ما بیش از اینهاست و با شکل گیری عزم ملی افراد بیشتری در این حوزه دخیل خواهند شد و ما در مسیر عدالت آموزشی حرکت بهتر و مناسب تری خواهیم داشت و امکانات برابر آموزشی به مناطق محروم تخصیص خواهد یافت.