ارسال مطلب فیس‌ بوک توییت
عضو هیات‌ رئیسه مجلس:

ضرورت همکاری مجلس و دولت برای ارتقای عدالت آموزشی کودکان

شهروندان:
پرداختن به عدالت آموزشی در قوه مقننه به عنوان عالی‌ترین مرجع قانون‌گذاری کشور این امکان را فراهم می‌آورد تا مبانی قانونی این مهم تامین شود.

محمدحسین فرهنگیدر گفت‌وگوی حامیان فردا با دکتر محمدحسین فرهنگی،‌ عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی و عضو شورای سیاستگذاری همایش «توسعه و عدالت آموزشی» از او درباره تاثیر برگزاری این همایش در تامین اعتبار لازم برای این بخش در بودجه‌ سال ۱۳۹۴ پرسیدیم.

عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی گفت: یکی از اهداف مهمی که در قانون اساسی بر آن تاکید شده ایجاد امکان آموزش به طور مناسب و مشابه برای آحاد فرزندان جامعه است زیرا اگر آموزش و پرورش در کنار هم و با کیفیت مناسب انجام پذیرد آینده کشور بیمه می شود؛ از این رو باید اقدامات عملی و گام‌های موثر برای رسیدن به این هدف آرمانی صورت گیرد.

وی در همین رابطه همکاری دولت و مجلس برای ارتقای عدالت آموزشی کودکان را ضروری دانست و افزود: اگر دولت در بودجه سال ۱۳۹۴ ردیفی را به «ارتقای عدالت آموزشی برای کودکان و نوجوانان» اختصاص دهد، مجلس قاطعانه از آن حمایت می کند.

وی در همین رابطه به همایش «توسعه و عدالت آموشی» اشاره و اظهار کرد: آنچه در این قبیل همایش‌ها باید از آن پرهیز کرد اتکا صرف به جنبه‌های شکلی،‌ کلیشه‌ای و نمایشی است.

فرهنگی ادامه داد: این حرکت باید به شکلی صورت گیرد که مسیرگشا بوده و راه‌های عملیاتی از دل آن بیرون آید؛‌ تنها در این صورت است که می‌توان امیدوار بود قدم‌های موثر از آن استخراج شده و از نشست‌هایی که در آن به چند کلام شعاری اکتفا می‌شود؛ مجزا است.