ارسال مطلب فیس‌ بوک توییت

عموفیتیله‌ای‌ها همیاران سلامت شدند

محمد مسلمی، حمید گلی و علی فروتن ، عموفیتیله‌ای‌ها به عنوان همیاران سلامت انتخاب شده‌اند.

واقعیت این است که کودکان به دلیل شرایط سنی و جسمی مستعد ابتلا به بیماری‌ها هستند و بی‌شک اولین گام برای مقابله آنها با بیماری، آموزش است.

براین اساس عمو فیتیله‌ای‌ها از شخصیت‌های محبوب کودکان که سالهاست با برنامه تلویزیونی ” فیتیله جمعه تعطیله ” روی آنتن هستند، به تیم سفیران و همیاران سلامت و زندگی پیوستند تا با آموزش مفاهیم و موضوعات سلامتی و بهداشتی به زبان ساده و کودکانه، از پتانسیل علاقه کودکان برای پذیرفتن مسئولیت و علاقه والدین به فرزندانشان در راستای ارتقای سلامت خانواده گامهای موثرتری برداشه شود.

به گزارش ایسنا، عمو فیتیله‌ای‌ها در نخستین پیام خود به کودکان از آنها خواسته‌اند بر کاهش مصرف نمک در خانه و بین دوستان و آشنایان نظارت کنند.

متن این پیام به این شرح است:

“ما عمو فیتیله‌ای‌ها به عنوان همیاران سلامت انتخاب شدیم و چون می‌دونیم چقدر برای شما بچه‌های باهوش، سلامتی خودتون و پدرها و مادراتون مهمه می‌خواهیم با کمک شما و آموزش مفاهیم بهداشتی تلاش کنیم همه بچه‌ها در کنار خانواده‌هایشان زندگی سالم‌تر و بهتری داشته باشند.

بچه‌های عزیز! همیار سلامت یه چیزی مثل همیار پلیس است، با این تفاوت که این بار بچه‌ها قراره به پدر مادرها، دوستان و بقیه اعضای خانواده درباره سلامتی‌شان راهنمایی و هشدار بدهند. پس ما هر بار در یک پیام از شما می‌خواهیم ضمن آشنایی با عوامل و کارهایی که سلامتی را به خطر می‌اندازد، این موضوعات مهم مرتبط با سلامتی را به اعضای خانواده و دوستان آموزش بدهید.

موضوع این هفته درباره مصرف نمک است،

نمک یکی از بزرگترین دشمنان سلامتی است. متاسفانه مصرف نمک در کشور ما خیلی زیاد است و همین موضوع باعث شده آمار بیماری‌های قلبی و فشارخون و … هم در کشور بالا باشد.

راهکار حل این مشکل خیلی سخت نیست، کافی است میزان مصرف نمک را کاهش دهید به عنوان مثال می‌توان نمکدان را از میزه غذا حذف و از خوردن تنقلات شور مثل چیپس و پفک هم تاحدامکان پرهیز کرد.

همیاران سلامت، سلامت باشید! ”

لازم به ذکر است در همایش ماهانه سلامت و زندگی ، درروز پنجشنبه ششم آذر ماه از ساعت ۱۷ مراسم رسمی معرفی همیاران سلامت و زندگی در محل تالار ایوان شمس برگزار می‌شود.

 

  بدون برچسب