ارسال مطلب فیس‌ بوک توییت

تشکیل زنجیره انسانی «نه به اعتیاد» توسط کودکان پاوه‌ای

رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان پاوه گفت: جهت آشنایی بیشتر افراد به ویژه کودکان با مضرات اعتیاد غنچه‌های هلال این شهرستان زنجیره انسانی نه به اعتیاد را تشکیل دادند.

 

 تسنیم نوشت؛ مسعود حسینی امروز در مهد کودک باران اظهار داشت: به دلیل اهمیت بالای آشنایی نوجوانان و جوانان و حتی کودکان با مضرات اعتیاد جهت برحذر داشتن آنها از این مسئله که در نهایت به ساختن جامعه‌ای سالم ختم می‌شود همزمان با هفته نه به اعتیاد مانور سراسری نه به اعتیاد در مهدهای کودک سراسر شهرستان پاوه برگزار شد.

رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان پاوه افزود: در این مانور غنچه‌های هلال با تشکیل زنجیره انسانی و در دست داشتن تراکت و بروشور اقدام به توزیع این اقلام در بین عموم مردم شهرستان کردند و خود آنها به صورت غیرمستقیم در مورد مضرات اعتیاد آموزش‌های لازم را فرا گرفتند.

حسینی با بیان اینکه باید خطر مواد مخدر را احساس و آن را جدی گرفت تا بتوانیم در آینده جامعه‌ای سالم داشته باشیم، اظهار داشت: موارد بسیاری برای داشتن جامعه سالم وجود دارد و نمی‌توان گفت که داشتن چنین جامعه‌ای در گرو بودن یا نبودن یک مورد است.

رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان پاوه با اشاره به ضروریات داشتن جامعه سالم بیان کرد: در مواقعی یک مورد برای داشتن جامعه سالم بسیار ضروری است و به گونه‌ای جزو پایه‌های اصلی یک جامعه به شمار می‌رود.

حسینی با اشاره به اینکه اگر پایه‌های این جامعه را محکم کنیم به‌طور قطع به سالم بودن آن نیز می‌تواینم اطمینان خاطر داشته باشیم، افزود: پایه‌های محکم یک جامعه نوجوانان و جوانان آن هستند و آنها ریشه‌های اصلی به شمار می‌روند که اگر آنها از لحاظ جسمی و روحی سالم نمانند جامعه فاسد و بیمار خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: برخی خانوادهها در مورد تربیت فرزندان خود تفکری اشتباه دارند و تصور ‌می‌کنند که اگر آنها را آزاد بگذارند و از سنی دیگر در امور آنها دخالت نکنند بهتر است ولی نمی‌دانند که با این تفکر اشتباه آینده فرزندان خویش را تباه می‌کنند.

حسینی با تاکید بر اینکه نوجوانان و جوانان به دلیل داشتن ذاتی پاک و بی‌آلایش به همگان اعتمادی زودهنگام دارند و هیچگاه نمی‌پندارند که در دام بلا گرفتار شوند، عنوان کرد: اکنون افراد بسیاری از باب دوستی با جوانان به آنها نزدیک می‌شوند و با ترفندهای مختلف آنها را در دام اعتیاد گرفتار می‌کنند.

رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان پاوه افزود: آموزش در زمان کودکی بسیار بر ذهن و افکار آدمی تاثیرگذار است و همواره در ذهن به صورت ماندگار باقی می‌ماند.