ارسال مطلب فیس‌ بوک توییت
لزوم مدیریت بازدید کنندگان از پارک ملی لار:

«لار» یک پارک شهری نیست

مدیرکل اداره حفاظت محیط زیست استان تهران با بیان این‌که بازدیدکنندگان از پارک ملی باید مدیریت شوند، گفت: باید در قالب طرح جامع مدیریت پارک باید برای آن برنامه‌ریزی کنیم. محمدهادی حیدرزاده در گفت‌وگو با خبرنگار محیط زیست خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، درخصوص بحث گردشگری پارک ملی لار گفت: درب پارک ملی لار به روی


مدیرکل اداره حفاظت محیط زیست استان تهران با بیان این‌که بازدیدکنندگان از پارک ملی باید مدیریت شوند، گفت: باید در قالب طرح جامع مدیریت پارک باید برای آن برنامه‌ریزی کنیم.

محمدهادی حیدرزاده در گفت‌وگو با خبرنگار محیط زیست خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، درخصوص بحث گردشگری پارک ملی لار گفت: درب پارک ملی لار به روی همه علاقه‌مندان باز است؛ اما باید کنترل ورودی داشته باشد؛ البته در فصل زمستان به دلیل برف‌خیز بودن این مناطق و مسدود شدن راه‌های عبوری آن، اجازه ورود به افراد داده نمی‌شود، اما مشکلی برای ورود گردشگر به این منطقه وجود ندارد و هر فردی که متقاضی باشد می‌تواند با دریافت مجوز وارد پارک شود.

وی درخصوص اینکه این منطقه می‌تواند به قطب گردشگری استان تهران تبدیل شود، گفت: افراد بازدیدکننده از پارک ملی باید مدیریت شوند و زون‌های تفرجی امن و سپر مشخص شود؛ چراکه پارک ملی لار یک منطقه حفاظت شده است و در قالب طرح جامع مدیریت پارک باید برای آن برنامه‌ریزی کنیم.

نمی‌توان درهای پارک ملی لار را مانند پارک‌های شهری باز نگه داریم

حیدرزاده با بیان اینکه نمی‌توانیم درهای پارک ملی لار را مانند پارک‌های شهری باز نگه داریم، گفت: در این صورت کارکرد پارک ملی از بین می‌رود و نباید صرفا با دید تفریحی به این پارک نگاه کنیم چراکه این پارک، اهمیت حفاظتی دارد.

به گزارش ایسنا، منطقه حفاظت شده لار بین استان های تهران و مازندران با مساحتی حدود ۳۱ هزار هکتار واقع شده است. این منطقه از سال ۶۱ طبق مصوبه شورای عالی حفاظت محیط زیست به عنوان منطقه حفاظت شده اداره می شود و از سال ۷۰ بعضی از مناطق آن برای شکار و تیراندازی ممنوع اعلام شد. بنابراین نیاز به رعایت ملاحظاتی در تردد گردشگر احساس می‌شود. بنابر گفته ترکی ، معاون برنامه‌ریزی استانداری تهران ظرف دو ماه آینده اداره کل گردشگری باید طرحی برای طبیعت گردی در منطقه دشت لار ارائه کند البته این طرح تنها در حوزه طبیعت گردی است و گردشگری رفاهی و تفریحی در منطقه لار نخواهیم داشت.

  بدون برچسب