ارسال مطلب فیس‌ بوک توییت

طرح سلامت روان در محیط‌های کار اجرا می‌شود

رئیس مرکز توسعه پیشگیری سازمان بهزیستی از اجرای طرح پیشگیری از اعتیاد شیشه در استانهای مختلف کشور خبر داد و گفت: سال آینده تمامی استانها تحت پوشش این طرح قرار می گیرند.

 

مجید رضازاده در گفتگو با خبرگزاری مهر با بیان این مطلب افزود: افراد شاغل در محیطهای کار با مشکلات وتنشهای زیادی مواجه هستند برهمین اساس سازمان بهزیستی طرحی را در راستای کاهش تنش و ایجاد راهکار برای این موضوع درمیان کارگران و شاغلین در محیطهای کار اجرایی کرده است.

وی گفت: با توجه به اینکه افراد ساعات زیادی را در محیط کار بوده به همین دلیل استرس و تنش می تواند در زندگی خانوادگی و فردی آنان تاثیر بگذارد به همین دلیل برای جلوگیری از این موضوع طرح غربالگری سلامت روان در جامعه کار و کارگری با همکاری وزارت تعاون ، کار و رفاه اجتماعی اجرایی می شود.

رئیس مرکز توسعه پیشگیری سازمان بهزیستی کشور تاکید کرد: در نهایت پس از اجرای این طرح آسیبها و تنشهای محیط کار در شهرهای مختلف شناسایی و جمع آوری می شود و همچنین برنامه ای با عنوان اطلس سلامت روان تدوین خواهد شد.

رضازاده با اشاره به اینکه برنامه تدوین شده در استانهای مختلف میتواند زمینه ساز برنامه ریزی در محیطهای کاری و به تبع آن کاهش تنش های شغلی افراد شود،گفت: سازمان بهزیستی در زمینه های مختلف اقدام به برگزاری مراکز مشاوره تلفنی و حضوری کرده که متقاضیان در زمینه نارضایتی شغلی نیز می توانند مشاوره بگیرند.

وی همچنین از برگزاری کارزار رسانه ای شیشه در استانهای مختلف خبر داد و گفت:مرحله اول این طرح سال گذشته در استانهای تهران و مازندران آغاز شد که امسال نیز با توجه به نتیجه مثبت آن در تعداد بیشتری از استانها اجرایی شد و براساس برنامه ریزی های انجام شده قصد داریم در سال آینده مابقی استانهای که تحت پوشش قرار نگرفته اند را با طرح کارزار رسانه ای پوشش دهیم.

به گفته وی ، این طرح در راستای پیشگیری از اعتیاد در میان نوجوانان و جوانان در کشور اجرایی خواهد شد.

 

  بدون برچسب