ارسال مطلب فیس‌ بوک توییت
معاون وزیر بهداشت:

استقرار پایگاههای سلامت در حاشیه شهرها آغاز شد

علی اکبر سیاری در گفت و گو با فارس گفت: طرح استقرار پایگاههای سلامت در حاشیه شهرها از شهرهای مشهد، تبریز و کرج شروع شده است و به تدریج تا پایان سال آینده در سراسر کشور و حاشیه همه شهرهای بزرگ گسترش پیدا می کند.

معاون وزیر بهداشت گفت: در این مراکز همه خدمات و مراقبتهای اولیه سلامت که در مراکز بهداشتی و درمانی ارائه می شده، با حضور کارشناس سلامت به صورت فعال ارائه می شود و هر ۴ هزار نفر یک کارشناس سلامت دارند که در صورت نیاز و مراجعه نکردن افراد خودش به محل زندگی حاشیه نشینان مراجعه کرده و وضعیت سلامت آنها را بررسی و پیگیری می کند.

وی ادامه داد: در این طرح به ازای هر ۱۲ هزار و ۵۰۰ نفر یک پایگاه سلامت دایر می شود و به ازای هر ۳۰ تا ۵۰ هزار نفر یک مرکز بهداشتی – درمانی ایجاد می شود که خدمات سطح بالاتر را با حضور پزشک به حاشیه نشینان ارائه می کند.

سیاری گفت: هیچ مشکلی در تأمین اعتبار ایجاد پایگاههای سلامت درحاشیه شهرها وجود ندارد، اعتبار آن دیده شده است و به تدریج تا پایان سال آینده، تمام پایگاههای سلامت مورد نیاز حاشیه شهرهای کشور که جمعیتی بین ۸ تا ۹ میلیون نفر را شامل می شود، مستقر و فعال می شوند.

  بدون برچسب