ارسال مطلب فیس‌ بوک توییت

برگزاری “جشن شکوفه‌ها” در ۵۴ هزار مدرسه ابتدایی کشور

شهروندان:
اولین روز مدرسه برای تک تک افراد با خاطراتی همراه است، گاه خنده‌دار و گاه گریه‌دار. جدا شدن از خانواده و قرار گرفتن در محیطی که مقررات خاص خود را دارد، در روزهای اول سخت به نظر می‌رسد اما شیرینی علم آموزش و فراگیری دانش زودتر از آنچه که فکرش را بکنیم زنگ مدرسه و تفریح را در زمره بهترین خاطرات تبدیل می کند به طوری که شیطنت‌های مدرسه در بزرگسالی نیز لبخند شیرینی به همراه دارد.

مدرسه به گزارش ایسنا، با فرارسیدن بهار علم و دانش و آغاز سال تحصیلی ۹۳-۹۲ کلاس اولی‌ها فردا یکشنبه ۳۱ شهریور طبق روال سالهای گذشته یک روز، زودتر به مدرسه می‌روند تا با محیط مدرسه و معلمان آشنا شوند.

فاطمه قربان در گفت‌و‌گو با ایسنا، درباره تعداد دانش‌آموزان پایه اول ابتدایی گفت: از شش میلیون و ۹۵۰ هزار دانش‌آموز ابتدایی، یک میلیون و ۳۰۰ هزار نفر در کلاس اول تحصیل می‌کنند که فردا (یکشنبه) جشنی برای این دانش‌آموزان در سراسر کشور برگزار می‌شود.

وی افزود: جشن شکوفه‌ها در ۵۴ هزار مدرسه سراسر کشور برگزار خواهد شد.

برگزاری همزمان جشن غنچه‌ها برای پیش دبستانی‌ها

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه «جشن غنچه‌ها» نیز برای حدود ۵۰۰ هزار نوآموز پیش‌دبستانی برگزار خواهد شد، گفت: پیش‌بینی ما برای سال تحصیلی جاری در فضاهای مازاد دولتی، پوشش تحصیلی بیش از ۵۰۰ هزار نوآموز در مقطع پیش دبستانی است، اما با در نظر گرفتن مراکز غیردولتی و مراکزی که با مشارکت مردم اداره می‌شود، این تعداد به ۷۰۰ هزار نفر خواهد رسید.

قربان تاکید کرد: با توجه به اینکه روز اول مهر، نخستین روزی است که دانش‌آموزان در فضای آموزشی قرار می‌گیرند و از خانواده جدا می‌شوند، از همه مدیران درخواست شده تا شاداب‌ترین روز را برای دانش‌آموزان در نظر بگیرند.

وی خاطرنشان کرد: همچنین ساعاتی که برای روز اول دانش‌آموزان اول ابتدایی برنامه‌ریزی شده، باید کوتاه شده که آنان احساس خستگی نکنند، چرا که اولین روز مدرسه کلاس‌ اولی‌ها با هدف آشنایی محیط مدرسه و برقراری ارتباط عاطفی با معلمان و کادر مدرسه است.

به گزارش ایسنا، ۱۲ میلیون و ۳۰۰ هزار دانش‌آموز در مقاطع ابتدایی و متوسطه در ۱۰۵ هزار مدرسه سال تحصیلی جدید را آغاز خواهند کرد.