ارسال مطلب فیس‌ بوک توییت
وزير كشور:

احقاق حقوق شهروندی اولویت وزارت کشور است

شهروندان:
وزیر کشور از تشکیل شورای اجتماعی در کشور خبر داد: این شورا هفته جاری تشکیل خواهد شد. وی گفت احقاق حقوق شهروندی و تعیین خط مشی آن در اولویت کاری وزارت کشور قرار دارد.

رحمانی فضلیبه گزارش «ایسنا» رحمانی فضلی، در مراسم تودیع و معارفه استاندار خراسان شمالی گفت: این شورا قوانینی را که مجلس در حوزه های مختلف اجتماعی از جمله عفاف و حجاب، تصویب می کند، اجرایی خواهد کرد.

او ادامه داد: طی قوانین این شورا، همه کارها به دست مردم انجام می شود و همه در اجرای قوانین کمک خواهند کرد، زیرا همه موارد قانون است و مبنای قانونی دارد.

وزیر کشور گفت: در حوزه فرهنگ هم کار به دست مردم خواهد بود، معنی ندارد فرهنگ را در اختیار یک نفر قرار بدهیم و او برای همه تصمیم بگیرد، دولت تنها ناظر و هدایتگر است.

به گفته رحمانی فضلی دولت های مختلف با دیدگاه های گوناگون بر مردم حاکم بودند، اما همواره مردم خود حاکم سبک زندگی خود بودند، عاشورا و تاسوعا، دین و نوروز خود را حفظ کردند که اگر دولتی می شدند، ماندگار نبودند.

وزیر کشور گفت: باید با مردم ایران با گفت و گو وارد مذاکره شد نه با تهدید، فرهنگ ما فرهنگ گفت و گو است، اما در صورتی که بخواهند با زور با ما و مردم صحبت کنند، ما آماده پاسخ هستیم. او ادامه داد: ما باید با همه گروه های سیاسی اعم از اصلاح طلب و اصولگرا تعامل داشته باشیم، اما باید همه اهل تعامل، تعادل و فکر باشند، تاکنون رویکردهای مختلفی در دولت ها وجود داشته و اکنون هم تجربه جدیدی وجود دارد و آن هم بحث گفت وگوی اعتدال گرایانه است که این گفتمان باید به مردم و به همگان شناسانده شود.

او از اینکه مردم را از صحنه های اقتصادی خارج کرده ایم، انتقاد کرد: اگر مردم را وارد کنیم خواهید دید که چه اتفاقات خوبی می افتد، مردم برای خودشان کار می کنند و شوراهای اقتصادی تشکیل می دهند.

دولت به دنبال وارد کردن مردم به حوزه اقتصاد است، وزیر کشور همچنین با انتقاد از روند طولانی صدور مجوزهای اقتصادی گفت: در برخی کشورها این مجورها در کمتر از سه ساعت انجام می شود، اما در ایران اگر رانت بازی و زیرمیزی و… وجود نداشته باشد و همه چیز در روال قانونی صورت گیرد حداقل ۶۰ روز طول می کشد.رحمانی فضلی احقاق حقوق شهروندی و تعیین خط مشی آن در اولویت کاری وزارت کشور قرار دارد.

او به اینکه تقسیمات کشوری روال جالبی نیست، اشاره کرد: این موضوع حتی باعث باج دهی در برخی امور است، بعد از این محال است در تقسیمات کشوری خارج از قانون اتفاقی بیفتد.