ارسال مطلب فیس‌ بوک توییت

سرباز بااخلاق، چک ۵۰۰ میلیون ریالی را به صاحبش بازگرداند

شهروندان:
یک سرباز نیروی انتظامی کیف حاوی چک 500 میلیون ریالی در وجه حامل را که در محوطه استانداری قم پیدا کرده بود را به صاحبش بازگرداند.

چک به گزارش مهر، هر از چند گاهی از بخش‌های مختلف خبری صدا و سیما و یا در روزنامه‌ها و مطبوعات، خبری می‌بینیم و می‌خوانیم، کارگری ساده یا رفتگر نارنجی پوش شهرداری، کارمند یکی از فرودگاه‌ها یا راننده تاکسی یکی از شهرهای کشور مقداری پول، طلا و یا چک پیدا کرده است و در عین حالی که می‌توانست خود صاحب آن مال شود و کسی هم از ماجرا خبردار نشود، اما مناعت طبع به خرج می‌دهد و در مبارزه با شیطان درون و بیرون سربلند بیرون می‌آید و مبالغ پیدا شده را به صاحبش باز می‌گرداند.

این بار در ازدحام برنامه‌های مختلف هفته نیروی انتظامی، سربازی سبز پوشی از استان مرکزی و شهر اراک که در استانداری قم مشغول گذراندن روزهای خاطره انگیز اما نچندان آسان سربازی است، بازیگر نقش اول نمایش سخت مبارزه با نفس می‌شود و از کنار ۵۰۰ میلیون ریال چک حامل گذر می‌کند و آن را به صاحب سهل انگارش باز می‌گرداند.

علی یوسفی، سربازی که شش ماه دیگر خدمتش به پایان می‌رسد، عصر یازدهمین روز از ماه مهر و فصل برگریزان پاییز، در حین نگهبانی از محوطه استانداری قم کیفی را پیدا می‌کند که در این کیف علاوه بر وجود ۲ فقره کارت سوخت و تعداد ۴ عابر بانک، مبلغ ۵۰۰ میلیون ریال چک حامل نیز در آن وجود داشت که به محض پیدا کردن کیف، آن را به فرمانده خود گزارش می‌کند تا بتوانند هر چه سریع‌تر صاحب سردگم آن بیابند و او را از نگرانی نجات دهند.

فرمانده یگان انتظامی استانداری قم در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: علی یوسفی سرباز وظیفه‌ای که در استانداری قم مشغول به خدمت است با توجه به اینکه خود مشکلات مالی داشته و به همین دلیل روزانه چند ساعت مرخصی ساعتی می‌گیرد تا کار خیاطی را دنبال کند و بخشی از هزینه‌هایش را تأمین کند، وقتی این چک را که در وجه حامل بوده و می‌توانست با مراجعه به بانک وجه مورد نظر را بگیرد اما، بلافاصله ما را در جریان گذاشت تا این کیف به صاحبش بازگردد.

وی گفت: خدمت در استانداری جای بسیار حساسی است که سربازانی که در اینجا مشغول به خدمت هستند خالصانه، با رعایت پاکدستی و امانتداری امور محوله را به خوبی انجام می‌دهند.

سروان حیدری با بیان اینکه صاحب این چک با پیگیری‌هایی که از سوی بانک مربوطه صورت گرفته پیدا شد، افزود: این اقدام سرباز رحیمی شایسته تقدیر است که ما نیز پرونده ایشان را برای تشویق به سلسله مراتب در نیروی انتظامی ارجاع دادیم تا مورد تقدیر قرار گیرد که البته استانداری قم نیز از وی به صورت جداگانه تجلیل خواهد کرد.

هر چند که موفق به گفتگو با این سرباز جوان نشدیم اما برای وی و همه کسانی که به ایران اسلامی خدمت می‌کنند آرزوی توفیق و موفقیت می‌کنیم.

برچسب‌ها : ,