ارسال مطلب فیس‌ بوک توییت
عضو کمیسیون صنایع مجلس:

زوج و فرد کردن خودروها نوعی زورگویی به شهروندان است

شهروندان:
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس اجرای طرح زوج و فرد وسایل نقلیه را نوعی زورگویی به مردم عنوان کرد و گفت: تعطیلی مدارس، ‌ادارات و کارخانه‌ها به هیچ‌ عنوان راهکاری مناسب برای کنترل آلودگی هوا نیست.

نادر قاضی پورنادر قاضی پور در گفت وگو با فارس توسعه سیستم خطوط شهری را راهکاری مناسب برای کاهش مشکلات پیش‌رو ناشی از آلودگی هوا دانست و اظهار داشت: با احداث اتوبان‌ها و بزرگراهها درست است که مشکل تردد خودروها مرتفع می‌شود اما این امر موجب افزایش تردد وسایل نقلیه می‌شود و همین مسئله عاملی بر افزایش آلودگی هوا خواهد بود.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی افزود: زوج و فرد کردن خودروها نوعی زورگویی به مردم است، باید امکانات مناسب را در سیستم حمل‌ونقل عمومی برای مردم فراهم آوریم تا درصد استفاده از خودروی شخصی کاهش یابد.

وی در ادامه سخنان خود به فرسوده بودن ناوگان اتوبوسرانی و مینی‌بوسرانی اشاره کرد و گفت: هم‌اکنون بسیاری از وسایل نقلیه که در خدمت نهادها، سازمان‌ها و ارگان‌های مختلف قرار دارد، استاندارد نیست،‌ با چنین شرایطی آیا باید فقط زورمان به مردم برسد؟

قاضی‌پور خاطرنشان کرد: راهکار سازمان محیط زیست مبنی بر تعطیل مدارس برای کنترل معضل آلودگی هوا نمی‌تواند مناسب باشد.

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی متذکر شد: تعطیل ادارات، مدارس و کارخانه‌ها به هیچ‌عنوان راهکاری مناسب نیست چرا که می‌توان در این باره از تکنولوژی‌های پیشرفته استفاده کرد و فیلترهای مناسب را برای کاهش‌ آلودگی هوا به خصوص در کلانشهرهای کشور استفاده کرد.

- See more at: http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=13920908000303#sthash.OhEon0We.dpuf