ارسال مطلب فیس‌ بوک توییت

قدردانی مسجدجامعی از بنیان‌‌گذار مطالعات تهران

شهروندان:
رییس شورای شهر تهران از مرحوم کازرونی به عنوان بنیانگذار مطالعات درخصوص شهر تهران نام برد و گفت: این مطالعات می تواند به عنوان مطالعات پیشین، چراغ راه باشد.

احمد مسجد جامعیبه گزارش خبرنگار فرهنگی ایرنا، احمد مسجد جامعی روز دوشنبه در آیین نهمین سالگرد در گذشت سراج الدین کازرونی افزود: این مطالعات ۲۰ سال پیش انجام شد اما اگر بخواهیم مساله جدید در شرایط جدید مطرح کنیم این مطالعات می تواند چراغ راه باشد.

وی در این مراسم که شماری از وزیران کنونی و سابق و همچنین برخی دیگر از مسئولان حضورداشتند، اظهارداشت: مطالعات وی ارزشمند است و در این مطالعات مسایل محیطی و امنیتی را لحاظ کرده است.

مسجد جامعی به سابقه آشنایی خود با مرحوم کازرونی اشاره کرد و گفت: در وزارت کشور با مرحوم کازرونی آشنا شده و سپس با فاصله ای در وزارت ارشاد با هم همکار شدیم.

مرحوم کازرونی درسال ۱۳۲۵ در اصفهان متولد شد و در خلال سالهای ۶۳ تا ۶۸ در دولت های سوم و چهارم ، ۶۸ تا ۷۲ به عنوان وزیر مسکن وشهرسازی و سپس به مدت چهار سال رییس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری را به عهده داشته است.

تهیه اولین طرح کالبدی ملی، فعال سازی قانون زمین شهری و تعیین شهرهای اصفهان، شیراز، تبریز، کرمان و همدان به عنوان شهرهای فرهنگی و تاریخی از جمله فعالیت های وی است.

کازرونی ۲۰ دی سال ۸۴ در سن ۵۴ سالگی براثر عارضه مغزی در گذشت و پیکر آن مرحوم در صحن جمهوری اسلامی امام رضا (ع) آرام گرفت.