ارسال مطلب فیس‌ بوک توییت
طاهره طاهریان:

توسعه ورزش زنان بدون فعالیت فدراسیون اسلامی ورزش زنان امکانپدیر نیست

شهروندان:
مشاور معاون رییس جمهور درامور ورزش دختران و زنان معتقد است تعطیلی فدراسیون اسلامی ورزش زنان طی سال های گذشته ضربه سنگینی به این بخش واردکرده و بدون فعال کردن این فدراسیون توسعه ورزش زنان امکانپذیر نیست.

ورزش زنانطاهره طاهریان روز شنبه درگفت و گو با ایرنا افزود: خوشبختانه طی یکماه اخیر ، اتفاقات خوبی در عرصه ورزش رخ داده که یکی از مهم ترین آنها برای ورزش زنان حضور خانم رباب شهریان در کسوت معاون وزیر ورزش و جوانان و همچنین نایب رییسی کمیته ملی المپیک است.

وی با بیان اینکه اگر بدنبال توسعه ورزش زنان درعرصه های مختلف بویژه ورزش قهرمانی هستیم باید به فعالیت دوباره فدراسیون اسلامی ورزش زنان فکر کنیم ،ادامه داد: با توجه به اظهار نظر مسوولان کمیته ملی المپیک به نظر می رسد که اراده خوبی برای راه اندازی مجدد این فدراسیون وجود دارد.

معاون اسبق سازمان تربیت بدنی، خاطرنشان کرد: در ورزش زنان باید شئونات اسلامی رعایت شود و این هویت اسلامی ورزش زنان مانع حضور مردان در این حوزه می شود و به همین دلیل مردان اشراف لازم را به این حوزه ندارند و هر تصمیمی در این شرایط نمی تواند چندان تاثیر گذار باشد.

طاهریان ایران را مبدع ورزش زنان مسلمان دانست و گفت ، ایران در این زمینه الگوی بسیاری خوبی برای بسیاری از کشورهای اسلامی بود ، به گونه ای که بسیاری ازاین کشورها جز درنخستین دوره بازی های اسلامی زنان که با مربیان مرد در مسابقات شرکت کرده بودند و همین مساله مانع حضور این مربیان در سالن مسابقات شد، در سه دوره بعدی با مربیان زن در رقابت ها شرکت کردند که این حکایت از توسعه حضور زنان درعرصه های مختلف ورزشی ازجمله مدیریت ، مربیگری و داوری دارد.

طاهریان بابیان اینکه ابتداکمیته بین المللی المپیک با بازی های زنان کشورهای اسلامی مخالف بوده آن را درتضاد با منشور المپیک می دانست،گفت:این در حالی بود که پس از مدتی IOC نه فقط اجازه فعالیت ورزشی به زنان در فضای اختصاصی خودشان را داد، بلکه این مسابقات در فهرست تقویم جهانی ورزش جای گرفت و در هر دوره از رقابت ها،نمایندگان این نهاد بین المللی بیش از یک هفته به تهران سفر می کردند.

وی پرداختن به ورزش زنان معلول درکشورهای اسلامی را از دیگر نتایج تشکیل این فدراسیون وفعالیتهای آن عنوان کردوافزود:فعالیت های فدراسیون اسلامی ورزش زنان موجب فعال تر شدن و توسعه فعالیت فدراسیون همبستگی شد به طوری که اگرابتدااین رقابت ها فقط دربخش مردان برگزارمی شدپس ازمشاهده فعالیت فدراسیون اسلامی زنان، به بخش ورزش زنان نیز گسترش یافت.

طاهریان برگزاری بیش از ۹ کارگاه آموزشی و کنگره علمی ، ۵۶ جلسه کاری و ۲۸ دوره مربیگری و داوری درسطح بین المللی راازدستاوردهای فدراسیون اسلامی زنان عنوان کرد و گفت: بررسی محدودیت های ورزش زنان مسلمان و ارایه راهکارهای مناسب برای حل این مشکلات ازجمله موضوعاتی بود که در این جلسات کاری مورد بررسی قرار گرفت .

وی برگزاری چنین جلسانی رانشان ازحرکت ورزش زنان درمسیر پیشرفت عنوان کرد و گفت: در آخرین دوره بازی های اسلامی زنان ما میزبان دو هزار ورزشکار داخلی وخارجی بودیم و مدیریت زنان درتمامی بخش ها حکایت ازتوانمندی زنان داشت.

مشاور معاون رییس جمهوری در امور ورزش دختران و زنان گفت: کاش مجمع یا نهادی دلایل تعطیلی این فدراسیون ها بررسی می کرد و افرادی که موجب تعطیلی این فدراسیون در سال ۱۳۸۹ شدند پاسخگوی این تصمیم می شدند.

به گفته طاهریان، جمهوری اسلامی ایران موجب رشد ورزش زنان مسلمان شده وفدراسیون اسلامی زنان نه تنهابهترین راهکاربرای توسعه ورزش این قشر ازجامعه است بلکه ازنظرفرهنگی وتبلیغاتی می تواندبهترین راه مقابله با تفکری که مدعی محدود بودن زن ایرانی و نداشتن اجازه فعالیت توسط آنان بود، باشد.

طاهریان فعالیت مجدد فدراسیون اسلامی ورزش زنان را کمک زیادی به توسعه ورزش همگانی و قهرمانی دانست و گفت: این فدراسیون ۵۶ عضو از کشورهای اسلامی دارد که قطعا هر تصمیم و برنامه ای باید با مورد تایید همه اعضا باشد.

وی برگزاری جلساتی با ریاست و دبیر کل کمیته ملی المپیک را برای راه اندازی مجدد فدراسیون اسلامی ورزش زنان الزامی دانست وگفت: البته این روند با حضور شهریان به عنوان نایب رییس کمیته ملی المپیک که درحوزه زنان همیشه فعال بوده وکمک های زیادی به آن کرده است ، راحت تر از گذشته خواهد بود.

طاهریان اضافه کرد:بایدامکان حضورزنان درکمیته های مربیان ، داوری، انضباطی وسایر کمیته های زیر مجموعه فدراسیون ها فراهم شود و در فدراسیون هایی که زنان می توانند ریاست فدراسیون را به عهده گیرند این حق نباید از آنان دریغ شود.

برچسب‌ها : ,