ارسال مطلب فیس‌ بوک توییت
عضو هیات رییسه مجلس خبر داد:

تصویب یکهزار میلیارد تومان برای حمایت از جامعه هدف بهزیستی

شهروندان:
عضو هیات رییسه مجلس شورای اسلامی گفت: اختصاص یکهزار میلیارد تومان از صندوق حمایتی به خانواده های تحت پوشش بهزیستی و نیز انشعاب رایگان برق و آب به خانه های خانواده های تحت پوشش این نهاد، امروز(سه شنبه) در قانون بودجه سال 93 تصویب شد.

بهزیستیبه گزارش ایرنا، «عبدالرضا مصری» روز سه شنبه در افتتاح یکصد دستگاه خودروی خدمات اورژانس اجتماعی و مرکز هماهنگی فوریت های بهزیستی کشور افزود: در قانون اساسی در کنار پنج اصل دینی توجه به عزت و کرامت انسانی نیز تاکید شده که هر فردی که در این مسیر قدمی بردارد در راستای اصول دین قدم برداشته است.

وی اورژانس اجتماعی را راهی برای حفظ کرامت انسان ها برشمرد و تصریح کرد، این اورژانس نگاه عالی به کرامت انسان دارد و قبل از آنکه گرفتار حاشیه های اجتماعی شود، مداخله و از وقوع فاجعه جلوگیری می کند.

مصری، اورژانس اجتماعی را یک محل امن برای افرادی که احساس تنهایی می کنند توصیف کرد و گفت: افرادی که احساس تنهایی می کنند، نیاز دارند تا هیجانات و تاثرات اجتماعی را تخلیه کنند و این مرکز قبل از آنکه آسیب های اجتماعی به سراغ این افراد بیاید، آنها را یاری می کند.

وی ایران را یکی از برترین کشورهای دنیا که اورژانس اجتماعی در آن ایجاد شده معرفی کرد و افزود: راه اندازی این مرکز موجب تسکین روح و روان فرد و آرامش جامعه خواهد شد.

مصری با بیان اینکه نباید هر مساله ای به نیروی انتظامی محول شود، گفت: در گذشته افرادی که دچار کودک آزاری یا همسرآزاری می شدند به نیروی انتظامی مراجعه می کردند اما اکنون با راه اندازی اورژانس اجتماعی این امید ایجاد شده تا این آسیب ها به صورت تخصصی حل شوند.

مردم برای بهره گیری از خدمات اورژانس اجتماعی می توانند با شماره ۱۲۳ تماس بگیرند.