ارسال مطلب فیس‌ بوک توییت
یونسی:

با انتخاب روحانی آرامش به جامعه بازگشت

شهروندان:
دستیار ویژه رییس جمهوری در امور اقوام و اقلیت های دینی و مذهبی گفت: با انتخاب حسن روحانی گرچه وضع مردم خوب نشده است اما حال مردم خوب شد و آرامش به جامعه بازگشته است.

علی یونسیبه گزارش ایرنا، حجت الاسلام و المسلمین « علی یونسی » پنجشنبه شب در همایش اصلاح طلبان اصفهان با عنوان ˈ اصلاحات و دهه چهارم جمهوری اسلامیˈ افزود: دکتر حسن روحانی با تشخیص اینکه مردم چه می خواهند، اعتماد نخبگان و جمع زیادی از اقشار مختلف جامعه را به دست آورد و با گفتمان اصلاح طلبی در انتخابات شرکت کرد تا اصلاح طلبی را جایگزین گفتمان جنگ طلبی، سخت گیری بر مردم و دانشگاهیان و مردم فریبی کند.

وی اظهار کرد: چنانچه دولتمردان و حاکمان رفتار درست و صادقانه با مردم داشته باشند و به مردم اعتماد کنند، مردم خیلی سریع به کمک هر فرد، حزب و گروهی که راستگویی را سرلوحه کار خود قرار داده باشد، می شتابند و از هر نوع فداکاری کوتاهی نمی کنند.

دستیار ویژه رییس جمهوری در امور اقوام و اقلیت های دینی و مذهبی از دو جریان اصلاح طلب و اصولگرا به عنوان جریان های اصیل سیاسی کشور نام برد و تاکید کرد که حساب جریان های افراطی و تندرو از این دو جریان جداست.

وی تصریح کرد: دو جریان اصولگرا و اصلاح طلب همواره قبل و بعد از انقلاب اسلامی در ایران وجود داشته اند اما در رقابت های انتخاباتی و نزاع های سیاسی، استخوان هم را نشکسته اند.

یونسی با اشاره به تاکیدات امام خمینی (ره) و رهبر معظم انقلاب اسلامی مبنی بر اینکه پیروزی یک جریان سیاسی نباید موجب نابودی این جریانها شود، اظهار کرد: بنا به نظر امام ( ره ) و مقام معظم رهبری، هر دو جریان سیاسی برای پویایی نظام سیاسی کشور لازم هستند.

وی افزود: عده ای از جریان های مخالف اصلاح طلبان در هشت سال قبل تصور می کردند با شکست اصلاح طلبان در انتخابات ریاست جمهوری و مجلس جریان اصلاحات نابود شده است.

وزیر سابق اطلاعات افزود: اصلاح طلبان در یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، حماسه سیاسی مورد نظر رهبر معظم انقلاب را خلق کردند و نشان دادند که به حیات خود ادامه می دهند.

یونسی وجود دعواهای سیاسی گروه های یک جریان سیاسی بر سر قدرت را عامل شکست آن جریان خواند و تصریح کرد: در انتخابات ریاست جمهوری سال ۸۴ گروه های اصلاح طلب اختلاف پیدا کردند و همین اختلافات موجب شکست آنها شد و در انتخابات سال ۹۲ نیز اصولگرایان اختلاف پیدا کردند و شکست خوردند.

دستیار ویژه رییس جمهوری در امور اقوام و اقلیت های دینی و مذهبی با اشاره به اینکه هرجریان سیاسی که جایگاه مردم را درک نکند محکوم به شکست است، تاکید کرد: هرگروهی که سخنگوی واقعی مردم شود و به جای آنکه تنها خود را ببیند، مردم و منافع ملی را ببیند پیروز است.

وی با اشاره به اتحاد اصلاح طلبان در یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: در این انتخابات، اصلاح طلبان اوج شعور سیاسی و از خودگذشتگی را نشان دادند و بر انتخاب یک نامزد اجماع کردند.

دستیار ویژه رییس جمهوری در امور اقوام و اقلیت های دینی و مذهبی، مردم و گروه های سیاسی اصلاح طلب را به حمایت از دولت فراخواند و تصریح کرد: برای منحرف نشدن دولت از برنامه های خود، کنترل، نظارت بر امور ، نقدمنصفانه و پیشنهادها برای پیشبرد امور از سوی نخبگان و گروه های سیاسی لازم است.

وی با اشاره به اینکه به ثمر نشستن پدیده های اجتماعی، سیاسی و فرهنگی به زمان نیاز دارد، تاکید کرد: همه انتظار دارند با تغییر دولت، تغییرات انجام شود اما تغییرات باید اصولی و بدون شتاب زدگی باشد تا بتوان گام های بعدی را برداشت.

وی گروه های اصلاح طلب را از افراط و تفریط برحذر داشت و گفت: برای تحقق اهداف باید صبور بود زیرا پیروزی بعدی باید با تشکیل مجلس تدبیر و امید در انتخابات آینده مجلس شورای اسلامی تحقق یابد.

در همایش اصلاح طلبان از خانواده آیت الله طاهری امام جمعه سابق اصفهان، همسر شهید همت و سید محمود حسینی و سید علی نکویی استانداران اسبق اصفهان قدردانی شد.

برچسب‌ها : , ,