ارسال مطلب فیس‌ بوک توییت
یک مجری تلویزیون:

تکرار تراشیدن موی سر، دردی را دوا نمی‌کند

شهروندان:
شاهین جمشیدی در خصوص پدیده‌ تراشیدن موی سر که برای حمایت از کودک بیمار مریوانی در بین برخی مجریان تلویزیون رواج پیدا کرده است، گفت: اگر قرار باشد آدم‌های مشهور به خاطر اینکه ژست اجتماعی بگیرند این پدیده را انجام دهند، مقبول کسی نخواهد شد و به دل کسی نمی‌نشیند.

معلم با اخلاق و مجری با اخلاقمجری برنامه‌های «گلخانه»، «سفر بخیر» و «ونوس» در گفت‌و‌گو با ایسنا، با ارزشمند ارزیابی کردن پدیده تراشیدن موی سر در بین این افراد، گفت: این پدیده کار ارزشمندی است؛ به ویژه برای تلویزیونی‌هایی که آراستگی و شسته و رفته بودنشان جزو وظایف اصلی‌شان است.

او ادامه داد: این پدیده خوب است به شرط اینکه تکرار نشود. به جهت اینکه نمادین است و حرکت نمادین برای اولین بارش خوب است. اگر همه بخواهند این حرکت را تکرار کنند، نمادین نخواهد بود بلکه افراط می‌شود و دردی از این بچه و هم‌نوعانش دوا نمی‌کند. زمانی توانسته‌ایم کاری کنیم که بتوانیم به عنوان مثال هزینه مالی برای آن‌ها تقبل کنیم.

جمشیدی همچنین در پاسخ به اینکه ممکن است سوءتفاهم در خصوص این پدیده به‌وجود بیاید که برخی‌ها برای محبوب‌شدنشان دست به این اقدام می‌زنند، پاسخ داد: خُب، ممکن است این سوءتفاهم به‌وجود بیاید که چرا در کنار حرکتی که آن معلم انجام داده است؛ شخصی به عنوان مجری هم آن را تکرار می‌کند اما باید بگویم در کنار آن‌ها آقای مایلی‌کهن هم این کار را در سکوت خبری و برای دل خودش انجام می‌دهد. ارزش کار آن معلم در خفا بود اما اگر قرار باشد آدم‌های مشهور به خاطر اینکه ژست اجتماعی بگیرند این کار را انجام دهند، مقبول نخواهد بود و به دل کسی هم نمی‌نشیند.

وی ادامه داد:‌ البته منظورم علی ضیاء نیست؛ او کار خوبی انجام داده است. اما فکر می‌کنم اگر از این رده به بعد تکرار شود، نخ‌نما می‌شود و کار جالبی نخواهد بود. به عقیده من نباید بی‌جهت تار و پود یک مسئله‌ای را نمایان کنیم. یک حرکت قشنگ به یک بار بودنش است که نمادین می‌شود.

جمشیدی با اعتقاد بر اینکه همدردی اصلی با این کودک را معلم او انجام داده است، گفت: اما کاری که یک مجری می‌کند باعث می‌شود نظر جامعه به این بیماری‌ها معطوف شود که بله چنین آدم‌هایی وجود دارند و نیاز به همدردی دارند.

شاهین جمشیدی در پایان تأکید کرد: پدیده تراشیدن مو برای همدردی با بیماران سرطانی قشنگ است اما از این رده به بعد اگر تکرار شود تأثیری نخواهد داشت و لوث می‌شود.

در پی اقدام معلم مریوانی برای تراشیدن موی سر خود که با هدف همدلی با دانش‌آموز بیمارش (ماهان) انجام شد، برخی مجریان تلویزیون و حتی اهالی ورزش، اقدام به تراشیدن موی سر خود برای همراهی با ماهان کردند.