ارسال مطلب فیس‌ بوک توییت

آسیب‌شناسی روابط پیش از ازدواج در ۷ فصل

شهروندان:
«آسیب شناسی روابط پیش از ازدواج» نوشته محمدرضا ایزدپور که به آسیب شناسی روابط پیش از ازدواج و بررسی پاره‌ای از مهارت‌های زندگی زناشویی می‌پردازد، منتشر شد.

آسیب شناسی روابط پیش از ازدواجکتاب «آسیب شناسی روابط پیش از ازدواج» نوشته محمدرضا ایزدپور که به بررسی پاره‌ای از مهارت‌های زندگی زناشویی و مباحثی درباره ارتباط انسان با جنس مخالف می‌پردازد از سوی انتشارات قدیانی منتشر شد و در اختیار علاقه‌مندان قرار گرفت.

این کتاب در هفت فصل نوشته شده «انسان و ارتباط»، عنوان نخستین بخش است که به مواردی چون شخصیت انسان، نقش ارتباط در کامیابی انسان، انسان و ارتباط کارآمد و گونه‌های ارتباط می‌پردازد و از نیاز افراد به ارتباط با هم سخن می‌گوید.

فصل دوم به «جستاری در شخصیت جوان» می‌پردازد و به ویژگی‌های دوره جوانی چون استقلال‌خواهی، هویت طلبی، هیجان‌خواهی، ریسک پذیری، عدالت‌خواهی، گرایش به معنویت و… توجه می‌کند. «حساسیت ارتباط با جنس مخالف» عنوان بخش سوم است که به واکاوی نشانه‌های رابطه با جنس مخالف چون کم توجهی به خانواده و اطرافیان، بی مهری به ارزش‌های دینی، تغییر الگوهای اصیل، زوال تدریجی لذات معنوی و… می‌پردازد.

«آسیب شناسی روابط پیش از ازدواج» در چهارمین فصل خود به«پیامد ارتباط از راه از راه پیامک و تلفن» توجه می‌کند و کم توجهی به انجام عبادات، سست شدن ارکان خانواده، سردشدن روابط خانوادگی، افت تحصیلی، تنش روانی، کاهش فعالیت‌های روزمره و… را پیامدهای چنین ارتباطی می‌داند.

پنجمین فصل از کتاب«اهمیت و گستره‌ی ارتباط با هدف شناخت» نام دارد و در آن به اهمیت شناخت قبل از ازدواج و منابع آن اشاره می‌شود. «ملاک‌های همسرگزینی» شامل ملاک‌های الزامی و غیرالزامی از مواردی است که در فصل ششم به آن پرداخته شده است.

آخرین و هفتمین فصل از کتاب «آسیب شناسی روابط پیش از ازدواج» به«مهارت‌های سازگاری با همسر» چون محدود کردن رابطه با جنس مخالف،نشاط و پویایی در منزل، خوش‌رویی، احترام به همسر، هدیه دادن و… می‌پردازد.

«آسیب شناسی روابط پیش از ازدواج» با قیمت ۵هزار تومان منتشر شده است.

برچسب‌ها : ,