ارسال مطلب فیس‌ بوک توییت

هنر بهترین ابزار برای انتقال مفاهیم و ارزش‌های فرهنگی در جامعه است

شهروندان:
مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کشور گفت: زبان هنر زبانی بسیار تاثیرگذار برای انتقال پیام های فرهنگی در جامعه است و بهترین ابزار برای انتقال مفاهیم و ارزش های فرهنگی محسوب می شود.

 ˈعلیرضا حاجیان زادهبه گزارش ایرنا، ˈعلیرضا حاجیان زاده ˈ در آیین پایانی هفتمین جشنواره بین المللی فیلم کودک برای کودک در قزوین افزود: فیلم از ابزارهایی است که برای انتقال مفاهیم و ارزش های فرهنگی می توان از آن بهره برد به گونه ای که در جهان امروز، فیلم و بویژه انیمیشن (پویانمایی) می تواند مخاطبان گسترده ای در تمام گروه های سنی داشته باشد.

وی افزود: انتقال پیام در قالب فیلم موجب می شود که در عین ایجاد سرگرمی برای کودکان و نوجوانان، ارزش های فرهنگی خود را به مخاطب منتقل کنیم.

حاجیان زاده اضافه کرد: یکی از نتایج تولیدات هنری، رشد و شکوفایی استعدادها است و تولیدکنندگان فیلم برای نزدیک شدن هرچه بیشتر محتوای تولیدهای خود به مخاطبان، باید با متولیان امر تربیت کودکان و نوجوانان ارتباط داشته باشند.

مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان افزود: هنر تتاتر نیز از قابلیت تاثیرگذاری فراوانی درجامعه برخوردار و از این رو خلق آثارموثر در این حوزه دشوار است.

وی اظهار کرد: هنر نمایش، هنر ارزشمندی است که علاوه بر تاثیرگذاری بر مخاطب، اندیشه ها و سایر هنرها را نیز بارور می کند.

حاجیان زاده، هنر را آیینه تمام نمای مسائل اجتماعی و بازگو کننده و معضلات اجتماعی عنوان کرد و گفت: استفاده از هنرهای نمایشی برای رفع مشکلات جامعه بهترین روش بوده و بدون شک تاثیرگذار خواهد بود.

این مسوول، هنر نمایشی و هنرمندان این عرصه را زبان گویای جامعه بیان و خاطرنشان کرد: هنر نمایشی و تتاتر می تواند کمک شایانی به جامعه در راستای کم رنگ کردن آسیب های اجتماعی داشته باشد.

برچسب‌ها : , ,