ارسال مطلب فیس‌ بوک توییت

ادغام آب و فاضلاب شهری و روستایی به ضرر روستاییان

شهروندان:
عضو کمیسیون کشاورزی مجلس گفت: به‌عنوان یک کارشناس باید بگویم که آبفار در استان‎های محروم و با خانواده کم‎تر خیلی ضعیف کار می‎کند چرا که روستاییان به‌خاطر بضاعت کم و مشکلات مالی زیاد نمی‎توانند حق انشعاب‎ها را پرداخت کنند.

آب به گزارش برنا محمدتقی توکلی افزود: آبفار باید ۳۰درصد حق انشعاب بگیرد اما روستاییان توان پرداخت این هزینه را ندارند. وی با بیان اینکه ادغام آبفا و آبفار به نفع شهرهای کوچک است، اظهار داشت: این ادغام‌ها در استان‎هایی مانند تهران که روستاهای آنها به‌صورت شهرک هستند به ضرر آنهاست و نمی‎توانند امکانات خوبی به آنها بدهند.

همچنین نماینده مردم کوهدشت در مجلس شورای اسلامی با اظهار نارضایتی از ادغام شرکت‎های آب و فاضلاب روستایی و شهری گفت: روستائیان الان بی‎سرپرست شده‎اند.

اللهیار ملکشاهی افزود: ادغام این دو شرکت در واقع نیاز به‌کار کارشناسی زیاد داشت ولی نمی‎دانم چرا به سرعت به صحن مجلس آمد و تصویب شد. وی یادآور شد: نزدیک به ۳‌ماه است که طرح‎های آبی روستایی همین‎جور بدون هیچ اقدام مؤثری زمین مانده و کسی نیست که جوابگو باشد.

ایرج عبدی نماینده مردم خرم آباد وچگنی هم گفت: درصورت ادغام شرکت‌های آب و فاضلاب شهری و روستایی بی‌تدبیری دولت و لغو شعار‌هایش به وضوح بر همگان آشکار خواهد شد چراکه در این صورت جامعه روستایی از برخورداری از آب شرب سالم بی‌بهره می‌ماند.