ارسال مطلب فیس‌ بوک توییت
استاندار تهران هشدار داد

شهروندان ۲۰ درصد در مصرف آب صرفه‌جویی کنند

شهروندان:
استاندار تهران گفت: با توجه به کاهش بارندگی‌ها با کم‌آبی مواجهیم و در صورتی که شهروندان ۲۰ درصد در صرفه‌جویی آب مشارکت داشته باشند، معضل کمبود آب از بین خواهد رفت.

سید حسین هاشمیبه گزارش فارس، سید‌حسین هاشمی در حاشیه ستاد هماهنگی سفرهای نوروزی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: برای نخستین بار دولت مصوبه‌ای را در خصوص نحوه گردشگری و سفرهای نوروزی ابلاغ کرد.

وی ادامه داد: بر اساس این مصوبه، راهکارها و دستورالعمل‌های لازم برای سفرهای نوروزی و خدماتی که از سوی دستگاه‌های استان به مسافران ارائه می‌شود، ابلاغ شده است.

وی یادآور شد: کشورهای همسایه به اندازه ایران تنوع ندارند و کشور ما بعد و قبل از اسلام، استثنایی‌ترین آثار را در خود جا داده است.

هاشمی با اشاره به اینکه استان تهران پیشانی نظام است، گفت: در جلسه امروز ۹ کمیته تخصصی در قالب ستاد سفرهای نوروزی تشکیل شد.

استاندار تهران گفت: کمیته بهداشت و درمان، کمیته بررسی مشکلات، کمیته امداد و نجات، کمیته ارزیابی عملکرد و رسیدگی، کمیته اسکان و پذیرایی و کمیته نظارت و تنظیم بازار از جمله این کمیته‌ها بود.

هاشمی خاطرنشان کرد: به لحاظ ذخیره کالا و محصولات ایام نوروز مانند سیب و پرتقال و گوشت قرمز و مرغ، ذخیره مناسبی داریم ولی در جلسه امروز مقرر شد توزیع آن باید مناسب باشد.

وی ادامه داد: در سال‌های گذشته علی‌رغم ذخیره‌سازی اقلام توزیع خوبی صورت نمی‌گرفت و عدم انجام این امر مشکلاتی را پدید می‌آورد.

هاشمی به فرهنگ‌سازی و نحوه اطلاع‌رسانی در ایام نوروز به مسافران و گردشگران اشاره کرد و گفت: در سالیان گذشته فرهنگ‌سازی و اطلاع‌رسانی ضعیف بوده است و با توجه به اینکه امسال در ایام فاطمیه نیز قرار داریم باید بیشتر از گذشته رعایت شود.

وی با تأکید بر اینکه تا پایان تعطیلات نوروزی افزایش قیمت و حمل و نقل عمومی و سایر محصولات نداریم، گفت: با اجرای مرحله دوم هدفمندی یارانه‌ها قیمت‌ها نیز به تبع آن افزایش خواهد یافت.

وی درباره برقراری امنیت در ایام نوروز بیان داشت: جلساتی در این خصوص برگزار شده است و با توجه به سابقه‌ای که مسئولان در این امر دارند، کاهش سرقت و تصادفات را خواهیم داشت.

استاندار تهران درباره حریم استان تهران اظهار داشت: متأسفانه حریم استان و شهر تهران هنوز تعیین نشده است و باید اطلاع‌رسانی درباره توریست در تهران فعال‌تر شود.

استاندار تهران درباره ساخت و ساز‌های غیرمجاز بیان داشت: در سالیان گذشته ساخت و ساز غیرمجاز در استان تهران بسیار زیاد بوده است و کمیته‌ای برای مبارزه با ساخت ‌و سازهای غیرمجاز در استان تهران تشکیل و در حال حل این نابسامانی در تهران هستند.

وی با تأکید بر اینکه دفتر مقام معظم رهبری نیز درباره ساخت و ساز‌های غیرمجاز اخطارهایی داده است، گفت: سازمان اطلاعات استان تهران، فرمانداری‌ها، بخشداران و شهرداران موظفند موضوع ساخت و سازهای غیرمجاز را بررسی کنند.

به گفته استاندار تهران در سال گذشته ۲۵ ساختمانی که در بستر رودخانه ساخت و ساز داشته‌‌اند، با حکم قضایی تخریب شده‌اند.

وی به تشکیل پرونده‌های جدید زمین‌خواری در استان تهران اشاره کرد و گفت: متأسفانه در دوره گذشته به برخی از پرونده‌های ساخت و سازهای غیرمجاز رسیدگی نشده بود که با حضور نمایندگان مجلس و مسئولان استان کمیته‌ای تشکیل شد و این پرونده‌ها در حال بررسی است و به قوه قضائیه ارجاع داده خواهد شد.

استاندار تهران درباره کمبود آب اظهار داشت: اگر مردم تهران ۲۰ درصد صرفه‌جویی در مصرف آب داشته باشند ما بحران آب را نخواهیم داشت.

وی گفت: بارش بارندگی‌ها نسبت به گذشته یک چهارم بوده است و امیدواریم در بهار امسال شاهد افزایش بارندگی‌ها باشیم.

وی با تأکید بر اینکه صرفه‌جویی در آب باید در اولویت شهروندان تهرانی قرار گیرد، گفت: آب در دنیا خیلی ارزش دارد و چون در کشور ما ارزان ارائه می‌شود کسی قدر آن را نمی‌داند.

هاشمی خاطرنشان کرد: در صورتی که صرفه‌جویی در مصرف آب صورت نگیرد باید آب را در تهران سهمیه‌بندی کنیم.

وی درباره تعامل بین شورای شهر، شهردار و استاندار تهران اظهار داشت: در حال حاضر تعامل خوبی بین این مدیریت شهری اتفاق افتاده است و هفته آینده نیز جلسه مشترک ستاد بحران مابین شهرداری و استانداری برگزار می‌شود.

وی گفت: درباره آلودگی هوا، سلامت شهروندان و مسائل زیست‌محیطی صحبت‌هایی صورت گرفته و در اولویت اصلی مدیریت شهری قرار گرفته است.

وی بیان داشت: در دولت کمیسیون ویژه‌ای در مورد شهر تهران و کلانشهرهای کشور تشکیل شده است که در این کمیسیون ۱۰ وزیر و شهردار، رئیس شورای شهر و استاندار تهران حضور دارند.

وی گفت: پیشنهاد داده شده است شهرک‌های جدید صنایع های‌تک که به عنوان صنایع پاک معرفی می‌شوند در سه نقطه شهر تهران ایجاد شوند.

برچسب‌ها : , ,