ارسال مطلب فیس‌ بوک توییت
نائب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس:

همه سهامدار ساخت بیمارستان ویژه بیماران سرطانی باشیم

شهروندان:
نائب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با دوراندیشانه خواندن طرح ساخت بیمارستان ویژه بیماران مبتلا به سرطان توسط اوراق وقف، گفت: با یک آجر هم می‌توان واقف شد و با جمع شدن این اوراق در حقیقت هزاران نفر سهام‌دار معنوی این بیمارستان خواهند بود.

روح‌اله بیگیبه گزارش مهر، حجت‌الاسلام والمسلمین روح‌اله بیگی، نائب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه وقف مقوله‌ای است که در همه فرهنگ‌ها و کشورهای جهان و مذاهب مختلف وجود دارد، وقف را باقی‌الصالحات ماندگاری عنوان کرد که در طول تاریخ بسیاری از مردم برای کسب فیوضات آن تلاش کرده‌اند.

نویسنده کتاب «نقش وقف در تمدن اسلامی» ادامه داد: وقف را می‌توان در ساخت مراکز دینی مانند مساجد، کلیساها و …، مراکز آموزشی مانند مدارس و دانشگاه‌ها، مراکز پژوهشی، خیریه‌های عام‌المنفعه و … کشورهای مختلف از جمله آمریکا، انگلستان و … مشاهده کرد. در همه ممالک افراد متمول آثاری را از خود به جای می‌گذارند که سایر افراد جامعه از آن بهره می‌برند. در فرهنگ اسلام نیز وقف به وفور مورد تأکید کلامی و عملی ائمه(ع) قرار دارد.

وی با ابراز خرسندی از اینکه سازمان اوقاف و امور خیریه اقدام به انتشار اوراق وقف برای ساخت بیمارستان تخصصی ویژه بیماران مبتلا به سرطان کرده است، اظهار کرد: همایش ارزشمندی نیز در این خصوص برگزار و جمعی از مسئولان و مردم با این مقوله آشنا شدند؛ اگر در گذشته فقط افرادی که مغازه‌، ملک، باغ و یا درآمد قابل توجهی داشتند، می‌توانستند وقف کنند و سایرین از نعمت وقف محروم بودند، حال با انتشار این اوراق امکان وقف برای عموم مردم فراهم شده است.

رئیس فراکسیون وقف مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: این اوراق مورد تأیید مجلس شورای اسلامی و دولت است که هر سهم به ارزش ۱۰۰ هزار تومان ارائه شده و مردم می‌تواند با خرید هر تعداد سهم که می‌توانند، در این طرح خیر شریک شوند. اینجاست که می‌توان گفت با یک آجرهم می‌توان واقف شد و با جمع شدن این اوراق در حقیقت هزاران نفر سهام‌دار معنوی این بیمارستان خواهند بود.

وی با اشاره به اینکه بسیاری از بیماران مبتلا به سرطان در کشور به دلیل هزینه بالای درمان و داروهای این بیماری دچار مشکلات مالی و اضطراب‌های روحی و روانی شده‌اند، گفت: بسیاری از این بیماران در مشقت و سختی به سر می‌برند در حالی که مقام معظم رهبری فرموده‌اند باید کاری کنیم بیمار و خانواده بیمار به غیر از درد بیماری هیچ نگرانی دیگری نداشته باشد.

این نماینده مجلس با دوراندیشانه خواندن طرح ساخت بیمارستان ویژه بیماران مبتلا به سرطان توسط اوراق وقف، از همه مومنان و خیران کشور خواست در این کار خیر شریک شوند و گفت: این اوراق فرصتی برای واقف شدن فراهم کرده که در آن دیگر لازم نیست حتماً متمول و ثروتمند بود بلکه با ۱۰۰ هزار تومان هم می‌توان نام خود را در لیست واقفان نوشت و از ثواب این خیرات بهره برد.

وی به تیزبینی واقفان در همه اعصار و شناخت ضروری‌ترین نیازهای جامعه و رفع آنها اشاره کرد و گفت: زمانی که خبری از برق نبود، مردم با وقف چراغ نفتی روشنایی را برای مساجد به ارمغان می‌آوردند، زمانی که خبری از لوله‌کشی آب نبود مردم با وقف آب انبار پاکیزگی و آب گوارا برای عموم مردم فراهم می‌کردند، زمانی که هتل و رستوران بین‌راهی نبود، مردم با ساخت کاروان‌سرا پناهگاهی برای مسافران می‌ساختند.: اکنون نیز که عصر تکنولوژی است و نیازها و نحوه رفع آنها متفاوت‌تر شده است، وقف می‌تواند به صورت نوین و بروز جایگاه ارزشمندی در رفع مشکلات مردم داشته باشد.