ارسال مطلب فیس‌ بوک توییت
سیدحسن خمینی:

نیاز به ایجاد نهضتی برای بازگشت ادب به جامعه داریم

شهروندان:
یادگار امام خمینی(ره) گفت: جامعه ما بی ادب شده و به ایجاد نهضتی برای بازگشت ادب به جامعه نیاز داریم.

سید حسن خمینیایرنا نوشت: حجت الاسلام سیدحسن خمینی در یازدهمین همایش بانوان قرآن پژوه با یادآوری اینکه پژوهش در علوم مختلف راهکاری برای یافتن یک نتیجه علمی است توضیح داد: پژوهش قرآنی تفاوتی اساسی با دیگر حوزه های پژوهشی دارد و در پژوهش قرآنی هدف دست یافتن به نتیجه علمی نیست.

وی یادآور شد: یک پژوهشگر قرآنی به دنبال گشودن دری به روی جان و قلب خود است و هدف اصلی پژوهش در قرآن نیز تحقق این مهم است.

یادگار امام راحل در ادامه با اشاره به روایتی از رسول اکرم (ص) تاکید کرد که با پژوهش قرآنی می توان دل ها و چشم ها را شست و روح را آزاد کرد.

وی لازمه دستیابی به پژوهش قرآنی را احساس نیاز و فقر در برابر خداوند نداست و اظهار کرد: اگر فقر الی الله وجود نداشته باشد به نتیجه ای نمی رسیم و گویی که در آب رفته و با لبی خشک بیرون می آییم.

حجت الاسلام خمینی گفت: پژوهشگران قرآنی باید مراقب خود باشند و مراقبه رفتاری داشته باشند. شخصی که وارد پژوهش قرآنی می شود باید دائم محاسبه گر باشد و به خود و رفتارش امتیاز دهد.

وی به مراقبه در گفتار از سوی پژوهشگران قرانی اشاره کرد و توضیح داد: متاسفانه جامعه ما بی ادب شده درصورتی که یکی از خصلت های آن، رعایت ادب بود و امروز باید نهضتی برای بازگشت به ادب ترتیب دهیم. برای نقد نیازی به هتاکی نیست و چرا باید انتقاد با بی ادبی همراه شود؟

به گفته یادگار امام راحل، مراقبت از افکار از دیگر ملزومات مورد نیاز پژوهشگران قرآنی است.

حجت الاسلام خمینی همچنین تاکید کرد: خداوند متعال بخیل نیست و ما باید برای بهره مندی از دریای بیکران الطاف حق تعالی، در خود احساس نیاز بوجود آوریم.

دانشجویان ما را در یادگیری دروس عربی درگیر الفاظ کردند که این امر موجب شده جوانان ما از قرآن لذت نبرند.

در این همایش یک هزار و ۸۰۰ بانوی قرآن پژوه مقالات خود را در زمینه قرآن ارائه کردند واز ۲۰ بانوی قرآن پژوه کشورمان در زمینه های مختلف و پنج بانوی قرآن پژوه خارجی تجلیل شد.