ارسال مطلب فیس‌ بوک توییت
رییس دبیر خانه کنوانسیون رامسر در سوییس مطرح کرد:

نقش مهم تالاب‌ها بر زندگی و معیشت شهروندان

شهروندان:
رییس دبیر خانه کنوانسیون رامسر در سوییس گفت: تالابها نقش بسیار مهمی بر زندگی مردم دارند و احیای آنها احیای یک اکو سیستم، زندگی و معیشت و زیست مردم محسوب می شود.

 ˈلویایونگبه گزارش ایرنا، ˈلویایونگˈ در نشست کارشناسان سازمان ملل متحد با استاندار سیستان و بلوچستان در زاهدان افزود: احیای تالابها نیازمند همکاری در بخش های ملی، منطقه ای، محلی و بین المللی است.

وی بیان کرد: تعاملات بین المللی در زمینه احیای تالابها با تبادل اطلاعات امکان پذیر است؛ به طوری که باید نیازمندیهای آبی در بخشهای مختلف از جمله صید و صیادی، کشاورزی، آشامیدن، تبخیر، جلوگیری از ریزگردها و غیره مورد بررسی قرار گیرد تا کارشناسان با در اختیار داشتن این اطلاعات، پیگیریهای لازم را انجام دهند.

لویایونگ تصریح کرد: با توجه به گسترش جوامع و بالا رفتن نیاز انسانها به آب، لازم است برنامه ریزی مناسبی برای استفاده بهینه از آبهای موجود انجام شود.

رییس دبیرخانه کنوانسیون رامسر در سوییس بر استفاده از طرحهای مدرن آبیاری برای کشاورزی تأکید کرد و گفت: جلوگیری از هدر رفتن آبها و بهره گیری مناسب و بهینه از آن می تواند کمک بزرگی در تأمین آب و احیای تالابها باشد.

وی تصریح کرد: ارائه آموزشهای لازم به تمامی سطوح جامعه و اطلاع رسانی و آگاه سازی جهانی از وضع تالاب هامون ضروری است؛ به گونه ای که باید حساسیتها نسبت به تالاب هامون بیشتر از دریاچه ارومیه باشد؛ در حالی که تاکنون این گونه نبوده و وضع دریاچه ارومیه بخوبی اطلاع رسانی شده است.

به گزارش ایرنا، هیأت کارشناسی سازمان ملل متشکل از ˈآصف علی زیدی و حسن پرتوˈ از برنامه محیط زیست سازمان ملل، آنتونی فیتزر برت مشاور تالابها از انگلستان، لویایونگ رییس دبیرخانه کنوانسیون رامسر در سوییس و دو نفر دیگر از کارشناسان سازمان ملل به همراه معاون محیط زیست سازمان حفاظت محیط زیست، کارشناسانی از وزارت کشور و جهاد کشاورزی پس از بازدید از تالاب هامون و شهر سوخته به زاهدان عزیمت کردند.

اعضای این هیأت در نشست با استاندار سیستان و بلوچستان به تشریح مشاهدات و اهداف و برنامه های خود پرداختند.

برچسب‌ها :