ارسال مطلب فیس‌ بوک توییت
پیشنهاد نوروزی حسین رفیعی

خدا کند هیچ پدری به‌دلیل فقر شرمنده فرزندش نشود

شهروندان:
حسین رفیعی مجری برنامه های تلویزیونی آرزو کرد هیچ پدری به دلیل فقر جلوی فرزندانش شرمنده نشده و جیبش از پول خالی نباشد و هیچ خانواده‌ای بابت نداری و فقر اشک به چشمان فرزندانش نیاید.

حسین رفیعیحسین رفیعی مجری برنامه‌ها و مسابقه‌های تلویزیون درباره اینکه نوروز ۹۳ را چطور می گذارند و همچنین پیشنهادش به مردم برای چگونگی سپری کردن این ایام به خبرنگار مهر گفت: ممکن است من کتابی خوانده باشم که به عقیده من آن کتاب خوب بوده باشد اما دیگران از آن لذت نبرند بنابراین به سلیقه ها، دلمشغولی ها و نیازمندی های افراد برمی گردد که چه کتابی بخوانند. خود من اگر فرصت داشتم کتابی درباره تاریخ هنر ایران و یا کتاب های مرتبط با اماکن تاریخی را مطالعه می کردم. مکان هایی مثل کردستان، کرمانشاه و ایلام از جاذبه های گردشگری ایران هستند و بهتر است که مردم قبل از رفتن به چنین شهرهایی نسبت به آنها اطلاعات لازم را کسب کنند.

وی ادامه داد: خواهش من از مردم این است که سفرهای خود را با تامل انجام دهند و اینطور نباشد که شبیه انتقال صوت و تصویر از راه کابل تلویزیون سفرهای خود را انجام دهند بلکه سفرهایشان را با طمانینه سپری کنند و شهر به شهر مسیر مقصد خود را تماشا کنند و لذت ببرند. حتی من معتقدم آنهایی که با دوچرخه و یا پیاده به سفر می روند مفهوم سفر را بهتر می فهمند چون مناطق دیدنی را بهتر می بینند. زمانی ما با خانواده به مشهد رفتیم. مسیر سفر ما از تهران تا مشهد سه روز طول کشید چون اکثر شهرها و مناطق دیدنی در طول مسیر را از دامغان، سمنان و بسطام گرفته تا کاشان و نیشابور دیدیم. این میان جاذبه های دیدنی بسیاری وجود داشتند به طور مثال مسجد جامع و یا ارگ سمنان بسیار زیبا هستند.

مجری برنامه «اینجا ایران است» بیان کرد: سفر به این شکل هم لذت و امنیت بیشتر دارد و هم فراغ بال بیشتری را می‌طلبد. بسیاری از دوستان خود من مستقیما به جزیره کیش می روند و تمام مدت سفر خود را در بازارهای کیش می گذرانند. اما بهتر است از جنگل حرا، کاریز، غار نمک و یا سایر جزیره های زیبای کیش هم دیدن کنند.

این مجری با اشاره به تعطیلات خود در نوروز با توجه به اینکه همه روزهای سال ممکن است بر سر کار باشد، بیان کرد: آنهایی که مرا می شناسند می دانند که من از روزهای ۲۵ اسفند تا روزهای ۱۵ فروردین تلفن همراهم خاموش است. در واقع من نوروز را با خانواده ام سپری می کنم و در هیچ شرایطی هیچ کاری را در نوروز قبول نمی کنم.

رفیعی به شوخی درباره اینکه به کجا سفر خواهد کرد؟ گفت: من مطمئنا ایران هستم اما از آنجایی که موتور خاموش به سفر می روم و قرار است کسی از مکان سفرم با خبر نشود بهتر است نام مکان را نگویم.

وی با اشاره به اینکه چقدر خودش می تواند فیلم و سریال های تلویزیون را در ایام نوورز ببیند، خاطرنشان کرد: چندان نمی توانم این برنامه ها را پیگیری می کنم، من علاوه بر اینکه مجری تلویزیون هستم پدر یک خانواده نیز هستم و باید به سایر مشغله های خود هم برسم.

مجری «روز از نو» با اشاره به اینکه امسال طبق گفته مدیران شبکه ها فیلم و سریال های ایرانی و خارجی خوبی ترتیب داده شده است، بیان کرد: مردم می توانند این برنامه های تلویزیون را ببینند و من فکر می کنم امسال برای همه سلیقه ها برنامه ای در نظر گرفته شده باشد. به‌هرحال با مشکلاتی که ما به لحاظ اقتصادی در سازمان داریم مدیران تمام تلاش خود را کرده اند که این مشکلات روی برنامه ها تاثیری نداشته باشد.

رفیعی در پایان با بیان اینکه امیدوار است خدا روزی آرزوی او را برای مردم این سرزمین برآورده کند، خاطرنشان کرد: آرزوی همیشگی و هرساله من این است و از خدا می خواهم که هیچ پدری جلوی فرزندانش شرمنده نشده و جیبش از پول خالی نباشد و هیچ خانواده ای بابت نداری و فقر اشک به چشمان فرزندانش نیاید.