ارسال مطلب فیس‌ بوک توییت
اوراق وقف گامی برای حل معضل کمبود بیمارستان

نیاز کشور به بیمارستان تخصصی سرطان ضروری است

شهروندان:
رئیس هیئت مدیره مجمع خیرین سلامت کشور با اشاره به اینکه سرطان در تمام دنیا در حال گسترش است و ما با کمبود بیمارستان تخصصی سرطان برای پرداختن به این موضوع مهم روبرو هستیم، گفت: اوراق وقف و ساخت بیمارستان تخصصی سرطان گامی در رفع این مشکلات است.

سلامتبه گزارش مهر، نادر ریاحی، رئیس هیئت مدیره مجمع خیرین سلامت کشور، اوراق وقف را پدیده جدیدی در ادبیات مالی و اقتصادی و مرتبط با امور خیر دانست و گفت: در تاریخ همه ملت‌ها همواره واقفان و خیراندیشان بر اساس امکانات و توانمندی‌های خود مبادرت به مشارکت در امور خیریه می‌کردند.

وی ادامه داد: در دوره‌های گذشته وقف زمین، خانه، مغازه و .. مرسوم بود، با گذشت زمان و با ورود کارخانه‌ها وقف سهام نیز رونق پیدا کرد و بسیاری از شرکت‌ها سهام خود را وقف می‌کردند. امروز با توسعه شرکت‌های دانش‌بنیان کار خیران و نیک‌اندیشان نیز گسترش یافته است.

ریاحی اوراق وقف را ابزاری برای استفاده از امکانات و دارایی‌های خرد مردم به منظور ایجاد پروژه‌ای مثمرثمر ارزیابی و عنوان کرد: اگر در دوره‌ای از تاریخ داشتن امکانات مالی فراوان برای وقف کردن نیاز بود، امروز با ورود اوراق وقف مردم با هر درجه‌ای از امکانات مالی می‌توانند از ثواب وقف کردن و از برکات آن در زندگی بهره‌مند شوند.

مشارکت عموم در ساخت بیمارستان تخصصی سرطان؛ سبب گسترش روحیه نوع‌دوستی

ریاحی مشارکت عموم مردم در ساخت بیمارستان تخصصی سرطان را سبب گسترش روحیه نوع دوستی و مشارکت‌های اجتماعی دانست و تصریح کرد: بدین ترتیب قشر وسیعی از مردم با نگاه خیرخواهانه در تأمین نیازهای فرهنگی و اجتماعی جامعه سهیم شده‌اند.

وی به ساخت بیمارستان سرطان از محل فروش اوراق وقف در مرحله اول اشاره و اظهار کرد: سرطان در تمام دنیا در حال گسترش است و ما با کمبود بیمارستان تخصصی سرطان برای پرداختن به این موضوع مهم روبرو هستیم.

ریاحی در پایان یادآور شد: دولت بخشی از مدارس را می‌سازد و بخشی از آن هم توسط خیران مدرسه ساز ایجاد می‌شود، همچین دولت توان ایجاد بخشی از بیمارستان‌ها و تجهیز آنها را دارد و بخش دیگر توسط خیران سلامت تأمین می‌شود و این امر نشان دهنده روحیه نوع دوستی در کشور ما و اهمیت حضور واقفان در تأمین نیازهای کشور است.

برچسب‌ها : ,