ارسال مطلب فیس‌ بوک توییت
ربیعی :

لایحه تجدیدنظر در موضوع تعاونی‌های کار به مجلس ارایه شد

شهروندان:
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان این که 80 درصدی سرمایه گذاری در تعاونی های کار را دولت انجام داده است ، گفت: دولت به منظور برقراری عدالت اجتماعی، لایحه تجدید نظر در موضوع تعاونی های کار را به مجلس شورای اسلامی ارایه کرده است.

تعاونی کارگریعلی ربیعی به عنوان دومین سخنران پیش از خطبه های نماز جمعه تهران تصریح کرد: با توجه به جهت گیری و برنامه ریزی های دولت بر تعداد تعاونی های تولیدی افزوده شده است.

وی اضافه کرد: در حوزه رفاه اجتماعی نیز دولت برنامه های اساسی با هدف ایجاد امنیت غذایی و مقابله با فقر غذایی را در دستور کار قرار داده است.

به گفته ربیعی هم اکنون جامعه هدف در این خصوص شناسایی شده است و از اردیبهشت ماه جاری مورد حمایت امنیت غذایی قرار گرفتند.

وی که به مناسب هفته کارگر سخن می گفت با بیان این که خلق ثروت در جامعه از کار و تلاش ناشی می شود، اظهار داشت: کار منشا امنیت و پیشگیری از آسیب های اجتماعی می شود و چنانچه جوهره کار در جامعه ای جاری باشد، به طور قطع اقتدار آن جامعه در نظام بین المللی بالاتر و رساتر خواهد بود.

ربیعی با بیان این که ایران سابقه پرافتخاری در فعالیت های وابسته به کار دارد، گفت که بر فرهنگ کار، تلاش و ارزشگذاری به کار باید بیش از گذشته پافشاری کرد.

مقام ارشد حوزه کار کشور خاطرنشان کرد با توجه به پیشرفت های ایران در عرصه سیاسی و سایر عرصه ها، اما شان و جایگاه اقتصادی کشور نیازمند کار و تلاش و جدیت بیشتری است. این موضوع در گرو فعالیت و کار بیشتر است و باید کار و تلاش را ارج گذاریم و از اقتصاد رانتی و نفتی دور شویم.

وی با بیان این که فرهنگ کار و تلاش را باید به یک فرهنگ ملی تبدیل کرد، اظهار داشت: دولت تدبیر و امید باتوجه به جهت گیری هایی که در بحث هدفمندی یارانه ها از خود نشان داد، بنا دارد براساس سیاست های اقتصاد مقاومتی، اشتغال و بهره وری و کاهش شدت انرژی ،شاخص عدالت اجتماعی را به طور جدی پیگیری کند.

وزیر تعاون ، کار و رفاه اجتماعی همچنین تولید نیروی انسانی با کیفیت را از جمله سیاست های دولت دانست که از اقتصاد مقاومتی ناشی می شود و در جهت تولید و ارتقای توان جامعه است.

ربیعی با بیان اینکه باید تولید ملی مورد حمایت قرار گیرد، گفت: نباید در شرایط فعلی حرکت جامعه به سمتی باشد که کالاهای مورد نیاز خود را از خارج وارد کند.

وی با اشاره به اجرای سیاست های دولت در زمینه واردات و صادرات افزود: هر جامعه ای که روی سعادت و خوشبختی را دیده ، در مراحلی از کالاهای داخلی خود به طور جد حمایت کرده است.

ربیعی با بیان اینکه آینده ایران در گرو حمایت از تولید داخلی است، اظهار داشت: این موضوع بسیار مهم که ناشی از اقتصاد مقاومتی است باید مورد اهتمام و پایبندی تولیدکنندگان قرار گیرد.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی همچنین در خصوص مدیریت مصرف نیز گفت: کشور ایران در حال توسعه است و هیچ کس حق ندارد منابع ناشی از ارز را خرج مصرف گرایی کند، بنابراین باید هر چه سریعتر نگاه مصرف جامعه تغییر کند.

وی در خصوص هفته کارگر اظهار داشت: در این هفته باید کار و کارگر را ارج نهاد و دولت نیز در این خصوص متعهد است تمام قوای خود را برای تامین امنیت روانی، فکری و شغلی کارگران به کار بندد.

ربیعی همچنین تمرکز بر مشاغل خرد و روستایی را از دیگر سیاست های وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی عنوان و ابراز امیدواری کرد از نیمه دوم سال ۹۳ با یک موج از مشاغل روستایی مواجه باشیم.

وی افزود: براین اساس بیمه روستایی در دستور کار است ضمن اینکه سرانه بیمه روستایی به بیش از سه برابر افزایش یافته است.