ارسال مطلب فیس‌ بوک توییت

چمران: شوراها برخاسته از متن شهروندان است

شهروندان:
رییس شورای عالی استانها گفت: شوراها برخاسته از متن مردم است و باید با تکیه بر ارزشها و اهداف ترسیم شده در قانون اساسی بر فعالیت های خود بیفزایند.

چمرانمهدی چمران روز پنجشنبه در همایش بزرگداشت روز ملی شوراها در سالن شهید منتظر قائم استانداری یزد افزود: شوراها در اصل حکومت مردمی و حاکمیت آنها بر سرنوشت خویش است و از ضروریات جامعه محسوب می شود.

وی اظهار کرد: فرمان تاریخی حضرت امام راحل در خصوص تشکیل شوراهای اسلامی را باید از مهمترین ثمرات انقلاب و تاکیدات سرنوشت ساز امام راحل دانست.

رییس شورای عالی استانها گفت: یکی از مهمترین معضلات شوراهای اسلامی نداشتن اعتبارات و تلاش برای درآمدزایی برای اداره شهرها و روستاهاست.

وی ادامه داد: دولت بودجه نمی گذارد و ردیفی هم در قانون بودجه کشور برای شهرداری ها و شوراها دیده نشده ، لذا باید شوراها در این زمینه تقویت شود.

چمران گفت: شهرداری ها به خاطر اجرای طرحهای مختلف بدهی دارند و این یک مشکل است بنابراین باید بخشی از مالیات برارزش افزوده در کسب عوارض به شهرداری ها و شوراها تخصیص یابد.

وی افزود: شوراهای اسلامی همان پارلمان محلی هستند که باید با همکاری مردم و حمایت های دولت و نظام در چهارچوب قانون وظایف خود را انجام دهند.

وی با بیان اینکه در میان شوراهای اسلامی، شوراهای روستاها مظلوم هستند گفت: اعضاهای شوراهای شهر حق جلسه می گیرند ولی روستاها این را هم شامل نمی شود و لذا باید برای تقویت شوراهای روستایی کاری کرد.

عضو شورای اسلامی شهر تهران اضافه کرد: با همه کاستی ها و کم لطفی ها در سیستم های اجرایی به شوراها در سال های اخیر ، کارهای بسیار خوبی صورت گرفته و این روند ادامه دارد.

چمران اظهار کرد: بزرگترین خط،ر تخلیه روستاهاست و اگر امکاناتی در روستاها فراهم شود جلو این معضل گرفته می شود و بدون شک اگر آبادانی شهر را می خواهیم باید به روستاها برسیم.

وی با بیان اینکه تورم جمعیت در شهرها و وجود مشکلات نتیجه بی توجهی به عمران و آبادانی روستاها است، ادامه داد: شوراها بار سنگینی را از دوش دولت برداشته اند و اگر طرح مدیریت یکپارچه شهری اجرا شود بیش از گذشته دولت با فراغ بال می تواند مباحث کلان مملکت را دنبال کند.

چمران در پایان تأکید کرد: شوراها باید برای تحقق فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی بکوشند.

برچسب‌ها : ,