ارسال مطلب فیس‌ بوک توییت
آخوندی:

۷۰۰ هزار مسکن مهر تا پایان سال به بهره‌برداری می‌رسد

شهروندان:
وزیر راه و شهرسازی ضمن بیان این که 3 هزار کیلومتر راه روستایی در کشور داریم، تصریح کرد: تا پایان سال 700 هزار واحد مسکن مهر در سراسر کشور به بهره برداری می رسد و امیدواریم قسمت عمده مسکن مهرهای در حال ساخت نیز تا پایان سال تکمیل شود.

مسکنبه گزارش مهر در گرگان، عباس آخوندی، پیش از ظهر پنجشنبه در بازدید از طرح های استان گلستان گفت: ۸ پروژه ریلی در کشور در حال انجام است و ما نیز در حال فراهم کردن مقدمات سرمایه گذاری در این بخش ها هستیم.

وی افزود: طول این خطوط بیش از ۱۰ هزار کیلومتر است و تحولی بزرگ در حوزه ریلی انجام خواهد داد.

وی بیان کرد: خط ۸۰ کیلومتری راه آهن گرگان اینچه برون در حال تکمیل است و امیدواریم در پاییز امسال با توجه به ترانزیت قابل توجه، این مسیر به ویژه برای تبادلات با قزاقستان علمیاتی شود.

آخوندی اظهار کرد: یکی از اهداف راه آهن گرگان اینچه برون انتقال بار ترانزیت کشورهای آسیای مرکزی به آبهای آزاد جنوب کشور است و شرکت راه آهن به منظور افزایش ترانزیت ریل در کشور تخفیف هایی را در تعرفه های انتقال بار در نظر دارد.

وی در توضیح برنامه های سال ۹۳ این وزارتخانه در حوزه راهداری گفت: ۵۰۰ میلیارد تومان به این حوزه اختصاص داده شده و در نظر داریم اقداماتی موثری برای نگهداری از راه های کشور که نیازمند ۲۰۰ میلیون تومان است انجام دهیم.

وزیر راه و شهرسازی ضمن بیان این که ۳ هزار کیلومتر راه روستایی در کشور داریم، تصریح کرد: تا پایان سال ۷۰۰ هزار واحد مسکن مهر در سراسر کشور به بهره برداری می رسد و امیدواریم قسمت عمده مسکن مهرهای در حال ساخت نیز تا پایان سال تکمیل شود.

آخوندی گفت: یک میلیون تن ترانزیت توسط پایانه مرزی اینچه برون در سال از جاده آق قلا عبور می کند و لازم است برای به سازی این مسیر اقدام شود.

وی در توضیح راه آهن گرگان اینچه برون گفت: ۸۰ کیلومتر خط ریلی با ۴ ایستگاه و ۱۳ پل بزرگ برای این خط آهن اجرا شده و به عنوان یکی از طرح های بزرگ کشور، ایران را به آسیای میانه به خصوص کشورهای ترکمنستان و قزاقستان متصل خواهد کرد.