ارسال مطلب فیس‌ بوک توییت
نماینده مجلس شورای اسلامی:

ارائه خدمت مکالمه رایگان از ۱۲ شب تا ۷ صبح هنجارشکنی است

شهروندان:
نماینده مجلس شورای اسلامی گفت: تعادل و آرامش خانواده با ارائه خدمت مکالمه رایگان از ساعت ۱۲ شب تا ۷ صبح زیر سوال می‌رود و این اقدام اپراتورهای تلفن همراه هنجارشکنی است.

زهره طبیب‌زادهزهره طبیب‌زاده، عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در گفت‌و گو با تسنیم در خصوص خدمات مخابرات در راستای مکالمه رایگان از ساعت ۱۲ شب تا ۷ صبح و آسیب‌های آن اظهار داشت: یکسری افراد بیکار و بی مسئولیت که می خواهند وقت خود را بگذرانند از این مدت زمان مکالمه رایگان استفاده می کنند.

وی ادامه داد: افرادی که صبح تا ظهر خوابیده و شب‌ها بیدارند از این موقعیت برای پر کردن اوقات فراغت خود استفاده کرده و این امر آثار منفی به دنبال دارد که رفتار نوجوانان و جوانان غیر متداول شده و فضای آرام خانواده را بر هم می‌زند در واقع این موضوع کار غلطی بوده که بر آن نقد داریم.

نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: مکالمه رایگان از ساعت ۱۲ شب تا ۷ صبح بهداشت روانی جوانان را به خطر انداخته و این کار توسط اپراتورهای تلفن همراه، حماقت‌آمیز است چرا که ارائه این خدمت در شب به جای عبادت در نظر گرفته شده است و هدف اصلی جوانان هستند زیرا مسن‌‌‌ترها در این زمان استراحت می کنند.

بر هم زدن آرامش خانواده با مکالمه رایگان از ساعت ۱۲ شب تا ۷ صبح

طبیب‌زاده با بیان اینکه هیچ چیزی جای خواب شب را نمی‌گیرد، اظهار داشت: این اپراتورها با این اقدام خود افراد را برای برهم زدن آرامش خانواده تشویق کرده و این عادت غلط را رواج می دهند چرا که این موضوع تعادل روانی و بهداشت خانواده را به هم می‌ریزد.

وی ادامه داد: این اقدام اپراتورهای تلفن همراه توام با عقل و درایت نبوده و امکانات را نباید در چنین ساعاتی از شب ارائه دهد و جوانان را به خطر انداخته و تعادل خانواده با توجه به اینکه معمولاً در یک آپارتمان کوچک زندگی می‌کنند بر هم‌ می‌زند و باعث آزار دیگران و مجادله بین اعضای خانواده می‌شود.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: با چنین سیاستی موافق نبوده و باید بگوییم این امر یک هنجارشکنی است که مشکلات عدیده‌ای را به دنبال دارد.