ارسال مطلب فیس‌ بوک توییت

جشنواره شهروند الکترونیک برگزار می‌شود

شهروندان:
مدیر کل آموزش‌های شهروندی شهرداری تهران با تشریح برنامه‌های شهرداری تهران به منظور پیاده سازی طرح ارتقای سواد دیجیتالی و تحت پوشش قرار دادن ۸۰۰ هزار نفر از شهروندان تهرانی در زمینه آموزش های دیجیتالی، از برگزاری جشنواره شهروند الکترونیک در آینده نزدیک خبر داد.

شهروند الکترونیکابوالفضل رفیع، مدیر کل آموزش های شهروندی شهرداری تهران با اعلام خبر برگزاری جشنواره شهروند الکترونیک گفت: با توجه به اهمیت و ضرورت ارتقای سطح دانش شهروندان در حوزه مبانی فناوری اطلاعات و به منظور استفاده تمامی شهروندان از خدمات الکترونیک، شهرداری تهران نسبت به برگزاری جشنواره شهروند الکترونیک اقدام خواهد کرد.

او افزود: جشنواره شهروند الکترونیک اقدامی مشترک از سوی شهرداری تهران و مرکز توسعه فناوری اطلاعات و رسانه های دیجیتال وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به شمار می رود تا بستری مناسب برای استفاده شهروندان از خدمات الکترونیکی فراهم شود.

رفیع تصریح کرد: این جشنواره در راستای طرح ارتقای سواد دیجیتالی انجام می شود و به دنبال آن هستیم تا این طرح را در تمامی محلات شهر تهران پیاده سازی کنیم؛ به نحوی که در قالب اجرای طرح سراسری سواد دیجیتالی، آموزش هایی را با محوریت شهروند الکترونیکی به شهروندان ارائه می کنیم تا آنها بتوانند از نرم افزار ها و فضای دیجیتالی در جهت انجام امور روزمره خود استفاده کنند.

او ادامه داد: هماهنگی های لازم به منظور اجرای این طرح از طریق خانه های علم و زندگی صورت می گیرد و در قالب آن آموزش های متنوعی در حوزه ارتقای سواد دیجیتالی به شهروندان ارائه می شود، به عنوان مثال به شهروندان آموزش می دهیم که چگونه با تلفن همراه خود قبوض آب و برق را پرداخت کرده یا با استفاده از فضای دیجیتالی امور جاری خود را انجام دهند.

مدیرکل آموزش های شهروندی شهرداری تهران یادآور شد: این طرح با مخاطب قرار دادن ۸۰۰ هزار نفر برنامه ریزی شده و قرار است تا این تعداد تحت پوشش دوره های آموزش زبان انگلیسی و مبانی فناوری اطلاعات و همچنین شهروند الکترونیک قرار گیرند.

برچسب‌ها :