ارسال مطلب فیس‌ بوک توییت

وزیر کشور: باید از سوابق کشورهای موفق در مدیریت بحران بهره گرفت

شهروندان:
وزیر کشور بر ضرورت اقدامات آسیب شناسانه و بهره مندی از سوابق کشورهای موفق در عملیاتی کردن رویکردهای پیش بینی و پیشگیری در مدیریت بحران کشور تأکید کرد .

عبدالرضا رحمانی فضلیبه گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور، عبدالرضا رحمانی فضلی در جلسه شورای عالی مدیریت بحران یکی از موضوعات مهم و در دستور کار جلسه را بحران ناشی از کمبود منابع آبی در کشور دانست.

وی افزود: بازنگری در عملکرد و قوانین ستاد مدیریت بحران ضروری است و با تشکیل کارگروهی در این خصوص بهره مندی از سوابق سایر کشورها انجام و قابل پی گیری خواهد بود .

وزیر کشور یکی از موضوعات مهم و مطرح در این کارگروه را در سطوح کلان پیش بینی ، پیشگیری و مدیریت کلان برشمرد و گفت : موضوعات خشکسالی ، سرمازدگی و سیل بخشی از پیشنهادات مطرح شده در این نشست می باشد که در کمیته ای متشکل از نمایندگان دستگاه های مربوطه و با حضور استانداران مربوط به هر استان تصمیم گیری خواهد شد .

رحمانی فضلی افزود : وزارت نیرو با تفکیک موضوعات اقدامات لازم را انجام خواهد داد .

وی موضوعات مسافرت های تابستانه ، جاده ها و هزینه های جاده ای را از دیگر مباحث مطرح شده در این نشست خواند و افزود: تأکید همه اعضا بر موضوع آموزش و مدیریت افکار عمومی و اجتماعی کردن موضوع بحران می باشد.

وزیر کشور خاطر نشان کرد باید به گونه ای عمل کنیم که همه مردم بتوانند درک مشترکی نسبت به موضوع بحران در کشور داشته باشند تا بتوانند در حوزه های مصرف و مدیریت دولت را یاری نمایند .

رحمانی فضلی بر لزوم همکاری بیشتر صدا و سیما در اجرای برنامه خاص در این موضوع تأکید کرد و گفت : آموزش و پرورش به عنوان یک منبعی عظیم در کشور می تواند در حوزه های آموزشی و بحران اقدامات مفیدی را انجام دهد .

وی اظهار داشت: موضوع بحران به عنوان یک پدیده و مردم به عنوان بهره برداران و از سوی دیگر نهاد و سازمان بحران به عنوان کانون مدیریت می توانند با تعامل و همکاری بیشتر میان خود موثرتر واقع شوند.

رحمانی فضلی به تامین اعتبارات برای جبران خسارات اشاره کرد و گفت: تنها تأمین اعتبارات راه گشای مسائل در کشور نمی باشد بلکه می توان با مدیریت بموقع موضوعات از بروز حوادث در کشور جلوگیری کرد و قانون نیز در این خصوص تدابیر لازم را اتخاد کرده است .

برچسب‌ها : ,