ارسال مطلب فیس‌ بوک توییت

اعتراض شهروندان به سر و صدا در اطراف دریاچه چیتگر

شهروندان:
شهرداری تهران امسال هم در ماه مبارک رمضان با تدارک ویژه‌برنامه‌هایی همچون «برآستان جانان» در 22 بوستان پایتخت تلاش داشت تا فضای معنوی پایتخت همسو با این ماه مبارک باشد.

دریاچه چیتگربه گزارش ایسنا، اگر چه مسئولان شهرداری تهران این ویژه برنامه‌ها را فرصتی معنوی برای گذران اوقات فراغت خانواده عنوان می‌کردند و آن را با هدف ایجاد یک جریان فرهنگی در شهر تهران، فراهم آوردن زمینه‌های گسترش فضایل اخلاقی برگزار می‌کردند اما گزارش‌ها از اجرای این برنامه‌ها در برخی بوستان‌ها حکایت دیگری نیز دارد.

در منطقه ۲۲ پایتخت که جشن‌های شبانه در اطراف دریاچه شهدای خلیج فارس(چیتگر) معمولا تا ساعاتی پس از نیمه شب ادامه دارد، موجب سلب آسایش برخی از شهروندان به ویژه بیماران و سالمندان ساکن در این منطقه شده است.

جمعی از شهروندان این منطقه در تماس با ایسنا ضمن تشکر از مسئولان شهرداری منطقه بابت برگزاری چنین مراسم‌هایی، در عین حال عنوان داشتند که این ویژه‌برنامه‌ها در ۱۷ شب اول ماه رمضان با حال و هوای رمضانی اجرا می‌شد و حداکثر تا ساعت ۲۴ نیز به اتمام می‌رسید، اما متاسفانه در روزهای اخیر، علاوه بر افزایش سروصدای برنامه که تا پاسی از نیمه شب ادامه می‌یابد، حتی بعضا آهنگ‌های غیرمتعارف نیز اجرا می‌شود.

این افراد با بیان اینکه تماس‌های ما با سامانه ۱۸۸۸ نیز تاکنون بی‌جواب مانده است، در این شب‌ها آسایش و خواب بر ما حرام شده است و نگرانی ما زمانی بیشتر می‌شود که شنیده‌ها حاکی از تداوم برگزاری این جشن‌ها تا پایان تابستان دارد.

به گفته وی، جشن‌های عروسی هم حتی تا ساعت ۱۲ شب خاتمه پیدا می‌کند، اما در این جشن‌ها گویا میزان هیجان حاضرین و مجری برنامه ، تعیین کننده زمان برنامه است ضمن آنکه بسیاری از حاضرین در این جشن‌ها لزوما از ساکنان منطقه نیستند.

وی افزود: طبیعی است که شهروندان حاضر در چنین برنامه‌هایی احساس رضایت و شادی کنند، اما اگر در جایگاه هزاران شهروند ساکن در مجتمع‌ها و ساختمان‌های اطراف دریاچه باشند بی‌شک دیگر احساس شادی و رضایت نخواهند کرد.

هیچ خواننده‌ غیرمجازی اجرای برنامه نداشته

سمت و سوی برنامه‌های فرهنگی حاشیه دریاچه چیتگر مذهبی بوده است

همچنین شهردار منطقه ۲۲ تهران در خصوص ایجاد آلودگی صوتی و مزاحمت برای اهالی نزدیک به دریاچه خلیج فارس و پخش برخی موسیقی‌های غیرمجاز گفت: به هیچ عنوان موسیقی غیرمجازی وجود نداشته است و سمت و سوی برنامه‌های فرهنگی حاشیه دریاچه چیتگر مذهبی بوده است.

مرادی در گفت و گو با خبرنگار «شهری» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، گفت: حوزه دریاچه با بخش مسکونی کاملا جدا از هم است و فاصله قابل توجهی وجود دارد، ضمن این که تمام پنجره‌های منطقه دو جداره هستند. حالا اگر پنجره‌ای باز بوده است شرایط خاص خود را دارد؛ عبور یک تریلی از بزرگراه شهید همت هم می‌تواند آلودگی صوتی ایجاد کند؛ نمی‌شود پنجره باز باشد و هیچ آلودگی صوتی نداشته باشیم.

مرادی افزود: در روزهای اول ماه مبارک رمضان اعتراضاتی در خصوص صدای مراسم ماه مبارک رمضان شد که همکاران ما در محل جهت باندهای صوتی را تغییر دادند مشکل حل شد و دیگر اعتراضی در این خصوص نداشتیم.

وی در عین حال تاکید کرد که در این مراسم هیچ خواننده‌ غیرمجازی اجرای برنامه نداشته و اگر بوده است نمونه آن را مطرح کنند و افزود:تمام کسانی که در آنجا اجرای برنامه کردند بر اساس رعایت اصول رسانه‌ای و از هنرمندان صدا و سیما بوده‌اند. این که برنامه‌ای در ارتباط با موسیقی نباشد امکانپذیر نیست ؛ ضمن اینکه به هر حال این مکان یک فضای تفریحی است.

وی تصریح کرد که بیشتر مراسم قالب مذهبی و فرهنگی مرتبط با ماه مبارک رمضان داشته است، اظهار کرد: برای داشتن تنوع و تفریحی بودن از خواننده‌ها دعوت شد اما هیچ خواننده غیرمجاز و ممنوعی در آنجا حضور نداشته است و حوزه اجتماعی و فرهنگی منطقه دائما در منطقه حضور داشتند و در صورت لزوم تذکرات لازم را داده‌اند.

مرادی با بیان اینکه بریا برپایی این مراسم هزینه و نیروی بسیار زیادی به کار گرفته می‌شود، اظهار کرد: افراد زیادی از اجرای این مراسم قدردانی کردند و بعضا از ساعت‌ها قبل در این محل برای دیدن و حضور در مراسم حاضر می‌شدند. کارهای جدید تجربیات و نواقص جدیدی دارد که یکی از آنها همین آلودی صوتی بود که از نظر ما در زمان اجرای برنامه‌ها این مورد هم رفع شد.