ارسال مطلب فیس‌ بوک توییت
30 تیر و با صدور بیانیه‌ای برگزار شد؛

زنجیرۀ انسانی شهروندان پایتخت در اعتراض به تخریب بوستان مادر

شهروندان:
پس از برگزاری تجمع شهروندان در روز یکشنبه مقابل شهرداری منطقه 5 روز دوشنبه نیز تجمع دیگری مقابل بوستان مادر به همت انجمن دیده بان شهر برگزار شد.

اعتراض به تخریب بوستان مادرمعماری نیوز نوشت: علی رغم ابلاغیه صریح و شفاف شورایعالی شهرسازی و معماری مبنی بر توقف سریع ساخت و ساز در زمین بوستان مادر و همچنین تذکرات متعدد اعضاء شورای شهر و ورود کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی و همچنین سازمان بازرسی به این پرونده، متاسفانه شاهد سرپیچی و بی توجهی شهرداری تهران در ابلاغ دستور به شهرداری منطقه ۵ در خصوص ممانعت از ادامه ساخت و ساز در زمین بوستان مادر هستیم.

در مصوبه شورایعالی به صراحت اعلام شده است که: همه فعالیت های ساختمانی پروژه نور واقع در بوستان مادر منطقه ۵ شهرداری تهران می بایست بلافاصله پس از اعلام مصوبات پیشین شورا تعطیل می شد که تاکنون صورت نگرفته و مسئولیت عواقب آن بر عهده شهرداری است.

این حجم عظیم گودبرداری و بتن ریزی در زمین ۷۱۰۰۰ متری بوستان مادر در حالی انجام می شود که هنوز پروانه ساخت برای این پروژه صادر نشده و پیمانکار پروژه صرفا با پیش پروانه اقدام به ساخت و ساز می کنند. این درحالی است که با مجوز پیش پروانه صرفا می توان کارگاه را تجهیز کرد.

شهروندان و اهالی منطقه روز یکشنبه تجمعی در خصوص اعتراض به عملکرد شهرداری در عدم صدور دستور توقف ساخت و ساز غیرقانونی در “پروژه نور” برگزار کردند.

در همین رابطه روز دوشنبه نیز دومین تجمع شهروندان با همکاری تشکل کارزار دیده بان شهر مقابل درب کارگاه بوستان مادر برگزار شد.

هدف از برگزاری این تجمع، اعتراض به عملکرد شهرداری تهران در عدم صدور دستور توقف پروژه و همچنین تشکیل حلقه انسانی دور پارک بود که به دلایلی! تشکیل نشد.

این مراسم که با سخنرانی دکتر زیباکلام و بصیرت همراه بود با قرائت بیانیه ای به کار خود پایان داد.

از نکات جالب این تجمع، جلوگیری شهروندان از ورود ده ها بونکر بتن به داخل محوطه تا لحظه پایان تجمع اعتراضی بود.