ارسال مطلب فیس‌ بوک توییت

ابتکار: شبکه ملی و استانی سازمان‌های مردم‌نهاد زیست محیطی ایجاد می‌شود

شهروندان:
معاون رییس جمهوری و رییس سازمان حفاظت محیط زیست گفت: شبکه ملی و استانی سازمان های مردم نهاد زیست محیطی با حمایت سازمان حفاظت محیط زیست ایجاد می شود.

معصومه ابتکارمعصومه ابتکار در گفت و گو با خبرنگار علمی ایرنا اظهار کرد: حدود ۵۰۰ سازمان مردم نهاد زیست محیطی فعال در کشور وجود دارد که توسعه کمی و کیفی آنها جزو برنامه ها و سیاست های سازمان حفاظت محیط زیست است.

وی افزود: تشکیل شبکه ملی و استانی سازمان های مردم نهاد زیست محیطی از دیگر برنامه های سازمان محیط زیست است که بر این اساس شبکه مجازی این سازمان ها شکل گرفته است.

معاون رییس جمهوری با تاکید بر اینکه وزارت کشور به عنوان یکی از بدنه های قوی دولت از سازمان های مردم نهاد حمایت می کند گفت: افراد مختلفی از جمله دانشجویان، خبرنگاران، اساتید و مردم عادی عضو این سازمان ها هستند که هر کدام از آنها تاثیر بسزایی در پیشبرد اهداف زیست محیطی دارند.

وی افزود: سازمان های مردم نهاد از عناصر اجتماعی تاثیر گذار در جوامع مختلف هستند از این رو فعالیت های آنها از اهمیت زیادی برخوردار است زیرا نحوه عملکرد این تشکل ها بر تغییر نگرش و تسهیل سیاست گذاری ها در برنامه های دولت بسیار تاثیر گذار است.

ابتکار با بیان اینکه این تشکل ها در دنیای امروزی از ظرفیت بسیار بالایی برخوردارند گفت: در کشور ما هم تشکل های مردم نهاد توانمند و پویایی در حال فعالیت هستند که برای تقویت نیاز به حمایت بیشتری دارند.

وی ادامه داد: وضعیت سازمان های مردم نهاد در دولت های نهم و دهم خوشایند نبود و فشارهای زیادی را متحمل شدند اما در دولت یازدهم فضای متفاوتی نسبت به سازمان های مردم نهاد ایجاد شده و نگاه این دولت به این سازمان ها مثبت است و به طور جدی از آنها حمایت می کند.

ابتکار افزود: در این زمینه همواره شاهد حمایت رییس جمهوری از تشکل های مردمی هستیم و در همایشی که دکتر روحانی در سازمان حفاظت محیط زیست حضور داشت با نمایندگان زیادی از تشکل های مردم نهاد دیدار و گفت و گو کرد.

وی گفت: یکی از مولفه ها و سیاست های سازمان حفاظت محیط زیست حمایت از تشکل های مردمی زیست محیطی است زیرا این اجتماع می تواند در زمینه های مختلف زیست محیطی به سازمان محیط زیست در جهت بهبود وضعیت کنونی کمک کند.

رییس سازمان حفاظت محیط زیست ادامه داد: به رغم فراز و نشیب های زیادی که سازمان های مردم نهاد در دوره قبل متحمل شدند اما به سمت تخصصی شدن پیش رفتند و سازمان محیط زیست در تلاش است تا فعالیت ها و نگاه های این تشکل ها تخصصی تر و گسترده تر شود.

وی گفت: این تشکل ها در نقاط مختلف کشور پراکنده اند بنابراین بر موضوعات محیط زیستی منطقه ای که در آن قرار دارد اشراف کامل دارند از این می توانند به عنوان بازوی های سازمان محیط زیست عمل کنند.

حدود دو هزار نفر از نمایندگان سازمان های مردم نهاد امروز چهارشنبه در وزارت کشور با رییس جمهوری دیدار خواهند داشت و معصومه ابتکار معاون رییس جمهوری یکی از سخنرانان این دیدار است.