ارسال مطلب فیس‌ بوک توییت
معاون مدیریت بحران کشور:

اطلاع‌رسانی به موقع عامل پیشگیری از تلفات جانی زلزله شد

شهروندان:
معاون آمادگی و مقابله مدیریت بحران کشور، اطلاع رسانی به موقع به مردم شهرستان آبدانان را عامل پیشگیری از تلفات زلزله 6.1 ریشتری دانست.

زلزله «مرتضی اکبرپور» روز دوشنبه در گفت وگو با خبرنگار سیاسی ایرنا افزود: زلزله ۶٫۱ ریشتری در ایلام به دلیل اطلاع رسانی به موقع مردم خسارات جانی در برنداشته است.

وی خاطرنشان کرد: با هماهنگی های انجام شده، مردم شهرستان آبدانان در منطقه مورموری استان ایلام شب گذشته را خارج از منازل خود گذراندند که این امر موجب شد تا تلفات جانی نداشته باشیم.

معاون آمادگی و مقابله مدیریت بحران کشور افزود: سازمان مدیریت بحران کشور پیش از وقوع زلزله با اطلاع از این بحران طبیعی جلسه ای با استاندار و فرماندار ایلام در منطقه آبدانان در مورموری تشکیل و تدابیر لازم را برای پیشگیری از تلفات مردم انجام داد.

اکبرپور از تعداد دقیق مجروحان این حادثه اظهار بی اطلاعی کرد و یادآور شد: گزارش دقیق تر وضعیت زلزله را از استاندار ایلام اعلام می کند.

وی تاکید کرد: زلزله با شدت ۶٫۱ ریشتری ساعت ۲۱ شامگاه یکشنبه شهرستان آبدانان را تکان داد و اکنون شدت این زلزله فروکش کرده است.

معاون آمادگی و مقابله مدیریت بحران کشور افزود: شاهد پس لرزه های کم شدت از ساعت ۴ بامداد در این منطقه هستیم که رو به اتمام است.

زمین لرزه ای به بزرگی ۶٫۱ در مقیاس امواج درونی زمین (ریشتر) یکشنبه شب استان ایلام و همچنین استان همجوار لرستان و خوزستان در غرب و جنوب غربی کشور را تکان داد.

این زلزله در موقعیت جغرافیایی ۷/۳۲ درجه عرض شمالی و ۷/۴۷ درجه طول شرقی در استان ایلام رخ داده و کانون آن در سه کیلومتری مورموری، ۳۶ کیلومتری موسیان و ۴۱ کیلومتری دهلران در استان ایلام بوده است.

سید یارلله صیدی معاون فرماندار آبدانان امروز در گفت و گو با خبرنگار ایرنا گفت: شمار زخمی های زمین لرزه صبح امروز این شهرستان تاکنون ۵۰ نفر اعلام شده است.

وی افزود: تاکنون گزارشی مبنی بر جان باختن افراد در این زمین لرزه گزارش نشده است.

وی ادامه داد: خسارت زلزله مناطق روستایی بخش مورموری بین ۱۵ تا ۸۵ درصد برآورد می شود.

برچسب‌ها : ,