ارسال مطلب فیس‌ بوک توییت

طرح توجیهی کاشت ۱۰ میلیون نهال در شورای شهر

معاون شهردار تهران با بیان اینکه طرح توجیهی کاشت 10 میلیون نهال در پایتخت آماده ارائه به شورا است، گفت: در حال بررسی نهایی این طرح هستیم و پس از کار کارشناسی مشخص می کنیم چه تعداد درخت خواهیم کاشت.

 

مجتبی عبداللهی در گفتگو با خبرگزاری مهر گفت: ممکن است تعداد نهال هایی که در پایتخت کاشته ایم، کمتر از ۱۰ میلیون درخت باشد و پس از انجام کار کارشناسی مشخص می شود که چه تعداد درخت تا پایان سال کاشته می شود.

وی تاکید کرد: درخت هایی که در پایتخت کاشته می شود، بر اساس آب و هوا و مقاومت آنها در برابر اقلیم پایتخت است و ما سال ها است درختانی که چندان با آب و هوای تهران سازگاری ندارند را نمی کاریم، به طور مثال سال ها است درختانی با برگ سوزنی نمی کاریم.

به گفته عبداللهی، توت نرک، کاکوزا، چنار و… ، درختانی است که شهرداری تهران در سال های اخیر می کارد.

معاون شهردار تهران در خصوص آخرین وضعیت نماد میدان انقلاب نیز توضیح داد: کمیته ای متشکل از سازمان زیباسازی اساتید حوزه مجسمه و برخی از اعضای شورا تشکیل شده که در خصوص این نماد تصمیم گیری کنند. در ابتدا ۱۷۰ طرح به این کمیته ارسال شد که برخی از آنها به درخواست ما در این مسابقه شرکت کرده و برخی خود داوطلب بودند که در نهایت ۳۰ اثر برگزیده و از این میان ۵ گزینه نهایی شد.

عبداللهی ادامه داد: در حال حاضر به دو گزینه نهایی رسیده ایم که باید این دو طرح تکمیل و تغییرات دوباره در این کمیته که اعضای شورا نیز عضو آن هستند، بررسی و تایید شود.

 

  بدون برچسب