ارسال مطلب فیس‌ بوک توییت

زاینده‌رود به نوروز نرسید

آب رودخانه زاینده رود بامداد یکشنبه، از محل سد بسته شد. نماینده کشاورزان و حقابه داران بخش جلگه اصفهان با اعلام این خبر گفت: آب رودخانه برای کشت شرق اصفهان در نیمه فروردین سال ١٣٩۴ باز می شود.


فتح الله دهقانی افزود: اوایل امسال میزان آب کشت پاییزه شرق توسط وزیر نیرو حدود ۴٠٠ میلیون متر مکعب به تصویب رسید که در مرحله اول یعنی آبان ماه ١۴٠ میلیون متر مکعب آن اعطا شد.

وی با بیان اینکه میزان آب مرحله دوم حدود ٢۶٠ میلیون متر مکعب درسال است، افزود: قرار بود این میزان در فروردین سال آینده داده شود، اما با توجه به بارش های اندک و تشنگی غله کشت شده حدود ۶۵ میلیون متر مکعب از آب این مرحله در چهار اسفند ماه امسال برای مدت ٢٠ روز باز شد.

نماینده کشاورزان بخش جلگه گفت: آب رودخانه دوباره برای کشت شرق اصفهان در نیمه فروردین سال ١٣٩۴ باز می شود و طبق محاسبات روز ١٧ فروردین به مزارع این منطقه می رسد که این امر طبق توافقات بین مسوولان و صنف کشاورزان رخ داده است.

به گفته دهقانی، امسال با بازگشایی زاینده رود حدود ١٠ هزار هکتار از اراضی زیر کشت گندم و جو رفت، اما متاسفانه به دلیل بروز نوسانات ناشی از برداشت آب در بالادست این بخش، تنها حدود ١۵ درصد اراضی جلگه در اسفند ماه آبیاری نشد.

خبرگزاری ایسنا

  بدون برچسب