ارسال مطلب فیس‌ بوک توییت

آب در دو شهر فارس جیره‌بندی شد

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان فارس برنامه‌های هفته صرفه‌جویی در مصرف آب را تشریح کرد و گفت: بحران کم آبی در 14 شهر فارس وجود دارد و در دو شهر نیز آب جیره‌بندی شده‌است.

ایرنا نوشت؛ محمدعلی قلندری روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگاران افزود: بخش هایی از شهر فسا و شهر قطرویه نی ریز اکنون در ساعاتی از روز با نوبت بندی آب روبه رو است و در صورتی که مدیریت مصرف بهینه اعمال نشود در سایر شهرهای بحرانی نیز مجبور به نوبت بندی آب هستیم.

وی ادامه داد: شهرهای فسا، خرامه ، جهرم ، کوار ، داراب ، فراشبند ، وراوی ، بنارویه ، سوریان ، کوهنجان ، مرودشت ، قطرویه و زرین دشت اکنون با بحران جدی کم آبی روبه رو است.

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان فارس گفت: در برخی از شهرهای فارس مانند جهرم به علت برداشت های بی رویه سطح آبهای زیر زمینی به ژرفای ۵۰۰ متر رسیده است .

وی گفت: متاسفانه علی رغم شدت خشکسالی و برداشت های بی رویه و فشارهای زیاد هنوز در برخی از نقاط استان فارس بر برنج کاری و ذرت کاری تاکید می شود و در این زمینه ما شاهد مزارع بزرگ شلتوک حتی در دشت های ممنوعه هستیم.

مهندس قلندری با بیان اینکه در استان فارس اکنون چهار برابر شرایط بحرانی آب مصرف می شود گفت : معیار استاندارد مصرف آب در شرایط معمولی ۱۵۰ لیتر در شبانه روز ، در شرایط خشکی ۱۰۵ لیتر و در شرایط بحرانی ۷۵ لیتر است در حالی که در شرایطی کنونی برخی شهرهای فارس بیش از ۲۵۰ لیتر در شبانه روز هر نفر مصرف می کند.

هفته صرفه جویی در مصرف آب از اول تیر ماه آغاز می شود.