ارسال مطلب فیس‌ بوک توییت
عبدل آبادي‌ها مترودار شدند؛

متروی تهران و افتتاح یک ایستگاه دیگر

صبح دیروز، یکی دیگر از ایستگاه‌های خط 3مترو و این بار در جنوب تهران افتتاح شد و شهروندان ساکن در محله عبدل آباد می توانند از این پس دسترسی راحت تری به حمل و نقل عمومی داشته باشند.

 

 

ایستگاه متروی عبدل آباد، نود و دومین ایستگاه متروی تهران و در محدوده بزرگراه شهید چراغی واقع شده است.

اکنون ۱۱ ایستگاه در خط سه مترو فعال بوده که ایستگاه شهید بهشتی، ایستگاه شهدای رسانه، ایستگاه میدان ولیعصر، ایستگاه چهار راه ولیعصر، ایستگاه منیریه، ایستگاه راه‌آهن، ایستگاه جوادیه، ایستگاه قلعه مرغی، ایستگاه شهرک شریعتی، ایستگاه عبدل آباد و ایستگاه آزادگان در این خط فعال هستند.

مدیرعامل متروی تهران در مراسم بهره برداری از ایستگاه متروی عبدل آباد از بهره‌برداری همزمان ۲۰ کیلومتر متروی خط ۳ خبرداد و با بیان اینکه به‌زودی بزرگ‌ترین پروژه ریلی در کشور و حتی خاورمیانه به طور کامل مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد، گفت: در تمام دنیا عرف بهره‌برداری از خط مترو، ۳ الی ۵ کیلومتر است اما به‌زودی ۲۰ کیلومتر مترو به صورت یک جا مورد بهره‌برداری قرار خواهد گرفت.

درویش با بیان اینکه راه‌اندازی ۲۰ کیلومتر مترو، ۲۰۰۰ میلیارد هزینه دربر داشت، گفت: دولت تنها ۱۱۰ میلیارد تومان به ما داد که ما هم به عنوان عوارض لوازم و تجهیزاتی که در بندرعباس مانده بود، ۲۰۰ میلیارد تومان آن را به دولت پس دادیم. مدیرعامل متروی تهران و حومه با بیان اینکه براساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده خط ۶ و ۷ متروی تهران به طول ۷۰ کیلومتر تا پایان سال ۹۵ به بهره‌برداری می‌رسد، گفت: ۱۲ هزار میلیارد تومان برای بهره‌برداری از این دو خط مترو اعتبار لازم است و امیدواریم دولت از هر طریق ممکن همچون فاینانس‌و… به مترو کمک بکند تا این پروژه بزرگ به بهره‌برداری برسد.

 

  قالیباف: مترو به اسلامشهر هم می رسد

محمدباقر قالیاف شهردار تهران نیز در حاشیه مراسم بهره برداری از ایستگاه متروی عبدل آباد، خبر از رسیدن مترو به اسلامشهر داد و گفت: جلساتی با شهردار و اعضای شورای‌شهر اسلامشهر برگزار خواهیم کرد تا مترو به این‌شهر نیز برسد.

وی در مورد سرانجام واگذاری مصلای تهران نیز تصریح کرد: هنوز مصلی را به شهرداری تحویل نداده اند و امیدواریم هرچه سریع‌تر این واگذاری انجام شود. قالیباف در مورد عدم کمک دولت به شهرداری در ساخت مترو نیز گفت: براساس قانون دولت ۵۰ درصد در ساخت مترو سهیم است و دولت می‌تواند از محل صرفه‌جویی در سوخت این رقم را تامین کند.

وی در مورد سرانجام تونل امیرکبیر و برخی اظهارات مبنی بر ناکارآمدی این تونل با بیان اینکه خبرنگاران شهری تاریخ شهر هستند، گفت: خواهش می‌کنم خبرنگاران به اسناد و مدارک مراجعه کنند و از مسئولان می‌خواهم این اسناد را در اختیار رسانه‌ها قرار دهند.

قالیباف با بیان اینکه بروید ببینید که تونل امیرکبیر درچه سالی حفاری شده است، افزود: چند سال قبل از ورود من به شهرداری گود این تونل حفاری شده بود و تاریخ آن مشخص است.

روزنامه قانون نوشت؛  وی با بیان اینکه بحث تونل امیرکبیر از چندین دوره قبل شهرداری وی اتفاق افتاده است، گفت: پس از تصدی من به عنوان شهردار، تصمیم گرفتیم که قبل از شروع پروژه جدید، پروژه‌های نیمه تمام را تکمیل کنیم که تونل امیرکبیر نیز یکی از پروژه‌های نیمه کاره بود.

وی با بیان اینکه گودی حدودا ۳۰ الی ۴۰ متری در منطقه مرکزی شهر رها شده بود، تصریح کرد: بعد از تکمیل تونل، برای آن طرح ترافیکی انتخاب کرده و عنوان شد که اگر اجازه بدهید از این تونل به سمت بازار حرکت کنند، حجم بالایی وارد بازار خواهد شد و به خاطر آلودگی هوا اجازه این کار را ندادیم و این تونل تنها یک‌طرفه و برای خروج مورد استفاده قرار گرفت.