ارسال مطلب فیس‌ بوک توییت

طرح ترافیکی پلیس راهور تهران ویژه شب‌های قدر

رییس پلیس راهور تهران بزرگ از اجرای طرح ترافیکی ویژه شب‌های قدر خبر داد و گفت: این طرح به منظور روان‌سازی تردد روزه‌داران در این شب‌ها در کلانشهر تهران اجرا می‌شود.

 

سردار تیمور حسینی روز دوشنبه در نشست خبری برنامه های ویژه پلیس راهور تهران بزرگ در لیالی قدر با بیان اینکه پلیس راهور به منظور سهولت در تردد روزه داران عزیز در شب های قدر حضور فعالی دارد افزود: پلیس راهور تهران بزرگ با استفاده از ۱۰۰ درصد امکانات خود نسبت به پوشش ترافیکی اماکن متبرکه، مساجد و تکایا از جمله مسجد ارگ، حسینیه همدانی ها، حسینیه انصارالله منطقه ۱۲ و مهدیه تهران اقدام می کند.

ایرنا نوشت؛ سردار حسینی یکی از اهداف پلیس راهور تهران بزرگ در اجرای برنامه های ویژه لیالی قدر را جلوگیری از ایجاد گره ترافیکی پیش و پس از آیین های ویژه این شب ها عنوان کرد و گفت: در این راستا جرثقیل های برای انتقال خودروهایی که به صورت غیرمجاز توقف کرده و موجب بروز سد معبر شده اند در نظر گرفته شده است.

رییس پلیس راهور تهران بزرگ از شهروندانی که قصد ورود به مرکز شهر و شرکت در آیین های مذهبی شب های قدر را دارند نیز درخواست کرد تا از وسایل حمل و نقل عمومی استفاده کنند.

سردار حسینی افزود: شرکت بهره برداری مترو تهران از ساعت ۲۲:۳۰ دقیقه تا ۵ بامداد در طول این سه شب به صورت رایگان به شهروندان سرویس می دهد و برنامه ریزی های لازم برای افزایش واگن نیز در این زمینه انجام شده است.

وی مدیریت پارک خودروها را یکی دیگر از برنامه های پلیس راهور پایتخت در طول لیالی قدر عنوان و تصریح کرد: در طول این سه شب، پارک خودروها به صورت عمودی انجام می گیرد تا امکان پارک خودرو های بیشتری فراهم شود.

رییس پلیس راهور تهران بزرگ ممنوعیت تردد کامیون ها در سطح شهر تهران در طول شب های قدر را تا ساعت سه بامداد اعلام کرد.

سردار حسینی اجرای طرح شب های قدر را نه تنها به منظور کنترل و مدیریت ترافیک بلکه برای جلوگیری از سوانح رانندگی نیز موثر دانست و تصریح کرد: روزه داران در این شب های عزیز از لباس های تیره استفاده می کنند که با توجه به تاریکی هوا و کاهش میدان دید راننده، عبور شهروندان از عرض خیابان ممکن است وقوع تصادفات را به همراه داشته باشد.