ارسال مطلب فیس‌ بوک توییت
مدیرعامل مترو تهران خبر داد:

بهره‌برداری از مترو فرودگاه مهرآباد تا اواخر شهریورماه

مدیرعامل شرکت مترو تهران گفت: با 85 درصد پیشرفت فیزیکی مترو فرودگاه مهرآباد اواخر شهریور ماه سال جاری به بهره‌برداری می‌رسد.

هابیل درویشی روز دوشنبه در گفت‌وگو با خبرنگاران، افزود: این خط اختصاصی فرودگاه مهرآباد از خط چهار منشعب می‌شود و ۲ کیلومتر طول دارد و برای احداث آن ۴۰۰ میلیارد تومان از منابع دولتی و شهرداری تهران هزینه شده که سهم شهرداری در تامین این منابع بیشتر است.

 

وی با بیان آنکه ۱۰۰ درصد عملیات احداث تونل ها و سازه ایستگاه های این خط به پایان رسیده است، گفت: هم اکنون انجام نازک کاری و نصب تجهیزات مورد نیاز این خط در دست اقدام است و تلاش خواهیم کرد تا اواخر شهریورماه جاری این خط به بهره برداری برسد.

 
وی با بیان آنکه ۳ ایستگاه مترو در محوطه مهرآباد و نزدیک ترمینال های این فرودگاه تردد مسافران را از تهران به مهرآباد بیش از پیش تسهیل خواهد کرد، گفت: یک ایستگاه در جاده مخصوص کرج و ۲ ایستگاه بین ترمینال های مسافری ۱و ۲، ۴ و ۶ راه اندازی می شود تا مردم پس از پیاده شدن از هواپیما از طریق زیرگذر های تعبیه شده سوار مترو شوند تا بتوانند به راحتی به طرف مقصد مورد نظر خود در تهران حرکت کنند و هم اکنون قطارهای مترو مهرآباد که با ویژگی های خاص مسافران فرودگاهی طراحی شده در حال انجام تست های مربوطه هستند.

 

وی اظهار داشت: خط ۴ مترو تهران از ترمینال شرق آغاز می شود و پس از گذر از میدان آزادی به ارم سبز متصل و از انشعاب آن در ایستگاه بیمه و تغییر سکو این خط به صورت مستقیم به مهرآباد متصل می شود.

 

مدیرعامل شرکت مترو تهران در خصوص مترو فرودگاه بین المللی امام خمینی (ره) نیز گفت: پیشرفت فیزیکی این خط ۵۲ کیلومتری به بیش از ۸۳ درصد رسیده که در صورت تامین اعتبار ۳۰۰ میلیارد تومانی آن توسط دولت، می توانیم آن را طی ۵ و یا ۶ ماه آینده آماده بهره برداری کنیم.

 

وی اظهار داشت: عملیات زیرسازی این خط مترو به پایان رسیده و حتی ۱۸ کیلومتر آن ریل گذاری شده و ایستگاه های آن در حال ساخت است که با بهربرداری از این خط، مسافران از تجریش در شمال تهران با تغییر سکو در محل نمایشگاه بین المللی تا فرودگاه امام و شهر جدید پرند می توانند با بهره گیری از این خط تردد کنند.

 

درویشی گفت: با راه اندازی خطوط ۶ و ۷ که هم اکنون در حال احداث است، در مجموع روزانه حدود ۹ میلیون نفر از طریق مترو تهران جا به جا می شوند که با ۶ هزار لیتر بنزین در روز و مجموع صرفه جویی سوخت سالانه این بخش، ۵۴ هزار میلیارد تومان صرفه جویی خواهیم داشت.

 

وی با اشاره به مسافت فعلی مترو تهران یادآور شد: مترو تهران هم اکنون ۲۰۰ کیلومتر طول دارد و روزانه حدود ۳ میلیون نفر از طریق آن در سطح شهر تهران جا به جا می شوند.

 

منبع: خبرگزاری ایرنا