ارسال مطلب فیس‌ بوک توییت
پدر شهید جهان‌آرا:

خرمشهر آب آشامیدنی و گاز ندارد

شهروندان:
«آقایان و خانم‌های محترم، خرمشهر ما آب خوردنی و گاز ندارد. خرمشهری که ایران را نجات داده نصف آن هنوز ساخته نشده است، پس چه زمانی می‌خواهند به خرمشهر برسند؟»

پدر شهید جهان‌آرا پدر شهید جهان‌آرا گفت: «آقایان و خانم‌های محترم، خرمشهر ما آب خوردنی و گاز ندارد. خرمشهری که ایران را نجات داده نصف آن هنوز ساخته نشده است، پس چه زمانی می‌خواهند به خرمشهر برسند؟ فقط می‌آیند حرف می‌زنند. باید به شهری که ایران را نجات داده برسند، ما در خرمشهر ۲۵‌هزار جوان بیکار داریم، همچنین حدود ۳۰۰ دختر در خرمشهر منتظر جهیزیه هستند که بنده باید جهیزیه آنها را از اینجا بفرستم، حالا ببینیم امروز می‌توانیم از مجلس ۵۰ جهیزیه برای دختران خرمشهر بگیریم.»

نمایندگان مجلس در برابر این سخن پدر شهید جهان‌آرا خندیدند که وی در پاسخ به آنها گفت: «آقایان نخندید، باید دیگر دست به جیب بشوید، متوسط جهیزیه‌ هم ۶۰۰‌هزارتومان بوده خیلی هم زیاد نیست.»

سیدهدایت جهان‌آرا افزود: «مدافعان خرمشهر کاری کرده‌اند که غیر از ایران، دنیا حیران آن است.»

پدر شهید جهان‌آرا گفت: «برادر بزرگ محمد جهان‌آرا به نام سیدمحسن اسیر عراق شد که نه زنده‌اش را به ما دادند نه مرده‌اش را.»

وی با بیان اینکه خرمشهر به حال خود رها شده و همه ما باید به آن کمک کنیم، ادامه داد: «این جنایتکاران همان فرزندان کسانی هستند که به فرزندان امام حسین(ع) آن همه ظلم کردند و حال خرمشهر را رها کرده و به آنها کمک می‌کنید.»

اینها حرف‌های پدر شهید جهان‌آرا به مناسبت سوم خرداد روز آزاد‌سازی خرمشهر بود که چهارسال پیش در مجلس گفت و نمایندگان مجلس به آن حرف‌ها خندیدند. پدر جهان‌آرا خطاب به نمایندگان مجلس گفت: خداوند عالم لطف کرده است و شما نماینده شده‌اید که به شهرهای خود کمک کنید خدا سمتی به شما داده که بتوانید کمک کنید. حالا اما چهارسال پس از ادای این حرف‌ها در مجلس از سوی او و ۳۱سال پس از بازپس‌گیری خرمشهر، ۲۴سال پس از پایان جنگ و ۱۶سال پس از برگزاری جشن پایان بازسازی، خرمشهر هنوز آب آشامیدنی ندارد، هنوز زخم‌خورده است و مردم خرمشهر هنوز با خاطرات روزهای خوب گذشته‌شان زندگی می‌کنند.

در خرداد ۸۹ فاز اول طرح آبرسانی غدیر و تصفیه‌خانه آب شهدای خرمشهر با حضور احمدی‌نژاد افتتاح شد. تامین آب از منابع با کیفیت و مطمئن برای شهرستان‌های مرکزی، جنوبی و غربی استان خوزستان شامل ۲۱ شهر و بیش از هزارو۲۰۰ روستا از جمله اهداف طرح آبرسانی غدیر بود. طرح آبرسانی غدیر و تصفیه‌خانه آب شهدای خرمشهر قرار بود توسط قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا(ص) انجام شود و مقرر شده بود پس از آبرسانی به خرمشهر، مردم آبادان نیز تا مرداد ۸۹ از آب سالم بهره‌مند شوند. ۱۳هزارمیلیاردریال هزینه اجرای این طرح شد.

احمدی‌نژاد پس از افتتاح نمایشی طرح الغدیر در جمع مردم خرمشهر در مسجد جامع این شهر گفته بود: «ما باید ایران را بسازیم به‌خصوص خوزستان و خرمشهر را. رییس‌جمهور خطاب به مردم خرمشهر و خوزستان، گفته بود: دولت در خدمت شماست و انشاءالله با برنامه‌ریزی گسترده و با همت جوانان خرمشهر و خوزستان ریشه‌ بیکاری از خوزستان را از بین خواهیم برد.» احمدی‌نژاد اما سال‌های بعد به خرمشهر نرفت. مردم کمی بعد در کمال ناباوری فهمیدند کیفیت آب تغییری نکرده و آب لوله‌ها همان آب شور و بی‌کیفیت سابق است و امیدهایشان رنگ باخت. شکرخدا موسوی نماینده اهواز می‌گوید: «خرمشهر هنوز جنگ‌زده است؛ خرمشهر نماد مقاومت است، اما چهره‌اش هنوز جنگ‌زده است. به غیر از اینکه تغییراتی در ظاهر شهرها ایجاد می‌شود دولت باید در بخش کشاورزی، صنعت و مشاغل خانگی سرمایه‌گذاری کند که حداقل از بیکاری که بزرگ‌ترین مشکل مناطق جنگ‌زده است جلوگیری شود.»

وی می‌گوید: «۳۲سال از دفاع مقدس می‌گذرد امیدواریم بخشی از مشکلات مردمی که سال‌ها زیر بمب و موشک بوده‌اند، برطرف شود. خوزستان متعلق به ایران است و همه ایران را تغذیه می‌کند، به همین دلیل وظیفه دولت است به این منطقه بیشتر رسیدگی کند. چرا خوزستان با وجود هفت رودخانه بزرگ مشکل آب دارد؟ حق خوزستان است که بیشتر به آن و به‌خصوص مناطق جنگ‌زده‌اش رسیدگی شود. ۶۵ تا ۷۰‌درصد فیزیک جنگ در خوزستان بود، ۷۰ تا ۷۵‌درصد شهدای جنگ نیز در این منطقه به شهادت رسیدند ولی در آبادانی و توسعه این نگاه به خوزستان نمی‌شود و این ظلم به خوزستان است.»

نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی به رییس‌جمهور پیشنهاد داد: «کارگروه ویژه‌ای برای رسیدگی به مشکلات خوزستان تشکیل شود و دلایلی را که این استان از لحاظ رشد و توسعه به استان‌های همجوار خود نرسیده مورد بررسی قرار گیرد. مردم و نمایندگان خوزستان از وضعیت توسعه این استان ناراضی‌اند اما کسی به داد آنها نمی‌رسد. از آقای روحانی انتظار داریم همان‌طور که در اولین جلسه هیات دولت کارگروه ویژه برای دریاچه ارومیه تشکیل داد، کارگروهی هم برای استان خوزستان تشکیل دهد. آیا دریاچه ارومیه برای ایران مهم‌تر است یا خوزستان؟ قطعا خوزستان برای ایران مهم‌تر است اما مردم آن با مشکلات بسیاری مواجه هستند.»