ارسال مطلب فیس‌ بوک توییت
حجت الاسلام میانجی:

اصل حقوق و کرامت انسانی باید در دادگستری رعایت شود

شهروندان:
معاون رئیس قوه قضائیه در امور شوراهای حل اختلاف گفت: حقوق و کرامت انسانی بر هر فردی واجب بوده و باید در دادگستری رعایت شود.

حجت الاسلام میانجیبه گزارش مهر، حجت الاسلام مهدی احمدی میانجی در جلسه شورای اداری تکاب توجه به مردم و حل مشکلات و مسائل آنها را محوری ترین نکته در دستگاه قضا دانست و افزود: نحوه بیان و نوع برخورد قضات با ارباب رجوع تاثیر بسزایی در حل و فصل اختلافات دارد.

وی ضمن تاکید بر اینکه رعایت حقوق و کرامت انسانی بر هر فردی واجب بوده و این اصل نیز باید در دادگستری رعایت شود، اظهار داشت: بزرگترین عمل برای تقویت روح و خدایی شدن و به مقام معنوی رسیدن خدمت به خلق بوده و ایجاد امنیت و تلاش در جهت ایجاد آرامش روانی و اجتماعی در جامعه توسط نیروی انتظامی و قضات بزرگترین عبادت در پیشگاه الهی است.

معاون رئیس قوه قضائیه در امور شوراهای حل اختلاف با اشاره به زمینه های رشد و رونق اقتصادی در تکاب شامل مجموعه جهانی تخت سلیمان و معادن غنی طلا، اعلام کرد: توجه به گردشگری از محور های اساسی است که می تواند تاثیر بسزایی در جهت شکوفایی اقتصادی در منطقه ایفا کند.

فرماندار تکاب نیز در این جلسه ضمن تبریک هفته نیروی انتظامی از عملکرد بسیار خوب قضات دادگستری در جهت پیگیری مسائل قضایی شهرستان قدردانی و افزود: قضات با تلاش، دقت نظر و جدیت کامل پیگیر امورات قضایی این شهرستان هستند.

محمد علی داعی اظهار داشت: اقوام کرد و ترک در این شهرستان با گرمی و صمیمیت در کنار هم در حال زندگی بوده و همواره در دفاع از انقلاب و نظام در تمامی عرصه ها حضوری پر رنگ و جدی از خود نشان می دهند.

آیت الله آملی لاریجانی رئیس قوه قضاییه در راس هیئت عالی قضایی در ادامه سفرهای استانی خود، ۱۷ و ۱۸ مهرماه برای بررسی مسائل قضایی و دیدار با مسئولان، قضات و کارکنان دادگستری به آذربایجان غربی سفر کرد.

برچسب‌ها : ,