ارسال مطلب فیس‌ بوک توییت
وزیر دادگستری:

دولت از حاشیه‌ها پرهیز می‌کند

شهروندان:
«اراده دولت تدبیر و امید در توسعه سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و امنیتی جدی است و فصل جدیدی از تحولات در داخل کشور گشوده شده است». این برآورد حجت‌الاسلام مصطفی پورمحمدی وزیر دادگستری دولت تدبیر و امید از مجموعه اقدامات این دولت است.

مصطفی پورمحمدیوزیر دادگستری در گفت‌و‌گویی با خبرنگار ما درباره وضعیت کنونی دولت در عرصه‌های مختلف اظهار داشت: روند فعالیت دولت در شش ماه گذشته را رو به رشد و مثبت ارزیابی می‌کنم و آن را قابل دفاع و رو به جلو می‌دانم.فکر می‌کنم بسترهای لازم برای توسعه سیاسی ، فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و امنیتی ایجاد شده و فصل جدیدی از تحولات در داخل کشور گشوده شده و امیدوارم بتوانیم این فضا را ادامه دهیم. البته باید سرعت عملیاتی مان را افزایش دهیم اما چون موضوعات حساسی است به احتیاط و نگاه دقیق کارشناسی هم نیاز داریم و لازم است این دو با هم ترکیب شوند. البته دولت در حل بحران اقتصادی، از نظر کنترل تورم و بعد روانی آن در جامعه ، همچنین در سیاست بخصوص در زمینه مسائل هسته‌ای و مذاکرات با گروه ۱+۵ موفقیت‌های چشمگیری داشته است.

وی افزود: خوشبختانه همکاری بین قوا در سطح مطلوبی است. مجلس چه در بحث بودجه، چه در موضوعات دیگر همکاری‌های خوبی داشته و به نظر من نگاه رئیس مجلس، هیات رئیسه و کمیسیون‌ها به دولت مثبت است و در مقابل هم نگاه دولت همین طور. نگاه قوه قضائیه و دولت هم مثبت و همگرا در جهت پشتیبانی از یکدیگر است.از نظر عمومی و اجتماعی هم ارزیابی‌های مختلف و نظر سنجی‌ها و بازخوردهای مردم در برخورد با دولت را مثبت می‌دانیم. در حوزه بین‌الملل هم گام‌ها موفق و رو به جلو بوده است. البته در مرزهای خطر و دغدغه قرار داریم و باید با دقت، احتیاط و در عین حال جسورانه و حاضر در صحنه برخورد کنیم.نباید عقب نشینی کرد.

وزیر دادگستری درمورد عده‌ای که نسبت به مذاکره‌کنندگان هسته‌ای نگاهی متفاوت دارند، گفت: برخی‌ها اصل مذاکره را مورد تردید قرا می‌دهند که برداشت‌های غلط و ناقصی است. نشستن پای میز مذاکره و دفاع از حقوق مان ضرورت و حقی است که باید قاطعانه بگیریم.البته به پشتوانه مردم و با نگاه آرمانگرایانه و مستظهر به اراده ملی. ما الان سرمایه عظیم ملی داریم.

مردمی با اراده، منسجم، مقاوم، ایثارگر و آرمانگرا که بزرگترین پشتوانه هستند. راه رسیدن به اهداف این است که محکم بایستیم.برای حل مشکلات داخلی و خارجی باید تفکر معاضدتی مثبت در جامعه کارشناسی شکل بگیرد. دولت را با حسن ظن نگاه کنیم، دولت را دلسوز بدانیم، به دولتی که اراده جدی دارد تا کشور به آرمان‌های انقلاب و نظام دست پیدا کند، کمک کنیم.

‌پورمحمدی در پاسخ به این سؤال که انجام مذاکرات تصمیم نظام است، اما برخی با انتقاداتشان در این زمینه کارشکنی می‌کنند، گفت: دولت مصلحت نمی‌داند که وارد این گونه بحث‌ها شود.دولت از حاشیه‌ها پرهیز دارد و رسالت خود را در بهبود اقتصاد کشور و جبران عقب ماندگی‌ها و کاستی‌ها می‌بیند. دولت معتقد است که باید انسجام ملی را تقویت کرد.ثمره انسجام و وحدت و رفاه ملی زیاد و سودش بالاست.

هر دولتی که هوشمندانه و آگاهانه در پی تحکیم و تقویت انسجام ملی باشد خودش نخستین کسی است که سودش را می‌برد. هر دولتی که به دنبال حاشیه برود یا حاشیه ساز باشد باخته است و از هدف‌هایش بازمانده است. دولت نباید وقتش را صرف حاشیه‌ها کند. دولت حتی در مجادلات بین‌المللی هم سعی می‌کند انرژی‌اش را بر نقطه اصلی کانون درگیری متمرکز نماید، که این کار را کرده و در حال ساماندهی اقتصاد داخلی است و تحریم را که برای توسعه و اقتصاد کشور یک مزاحم جدی است بشکند یا به حداقل برساند. مذاکره‌کنندگان در مذاکرات جدی هستند و موفقیت‌های خوبی به دست آورده‌اند. باید از آن‌ها حمایت کرد، بداخلاقی و خدای ناکرده کارشکنی را کنار گذاشت و در فکر انسجام ملی و وحدت کلمه باشیم، تا آسیبی به کشور وارد نشود.

وزیر دادگستری در خصوص سند مهم « اقتصاد مقاومتی»، گفت: وزرا یک نقش مشترک در دولت دارند. همه ما باید فعال برخورد کنیم.چون باید تصمیم بگیریم و مصوبه بگذرانیم. و درباره دستورالعمل، آیین نامه، همه ما سهم جدی داریم. این یک سهم و مسئولیت مشترک است که مقام معظم رهبری هم همه ما را مخاطب قرار داده. یک سری وظایف اجرایی مشترک هم در دولت داریم.

مثلاً ایشان فرمودند، سعی کنید بهره‌دهی در دولت بالا رود، دولت چابک و کوچک شود، نظام اداری اصلاح شود، این‌ها مسائل مشترک بین همه وزارتخانه‌ها است که هر یک سهم عملی مشترکی در اجرای دستورالعمل داریم. یک مواردی هم هست که سهم اختصاصی ما است.

 ایران

برچسب‌ها : , ,