ارسال مطلب فیس‌ بوک توییت
محسن صالحی‌نیا:

استفاده از سوخت مازوت در نیروگاه‌ها در فصل سرما اجتناب‌ناپذیر است

شهروندان:
معاون امور صنایع و اقتصادی وزارت صنعت، معدن و تجارت با تأکید بر جایگزینی سوخت‌های پاک در نیروگاه‌ها و کارخانجات کشور گفت: استفاده از سوخت مازوت در نیروگاه‌ها در فصل سرما اجتناب‌ناپذیر است.

محسن صالحی‌نیابه گزارش فارس، محسن صالحی‌نیا معاون امور صنایع و اقتصادی وزارت صنعت، معدن و تجارت در مناظره بررسی معضل آلودگی هوا که هم اکنون از شبکه یک سیما در حال پخش است اظهار داشت: در اینکه ضرورت دارد آلایندگی‌های موجود در هوا در کلانشهرهای کشور کنترل شود و برنامه‌های ویژه‌ای برای جلوگیری از پیشرفت آن پیش‌بینی شود شکی وجود ندارد.

معاون امور صنایع و اقتصادی وزارت صنعت، معدن و تجارت افزود: باید ابتدا سند راهبردی و همچنین الزام به مشارکت کسانی که در این سند راهبردی باید وظایف خود را به موقع انجام دهند مدنظر قرار گیرد، با افزایش جمعیت و سطح استفاده از وسایل و ماشین‌آلات لازم است ارتقاهایی در سطوحی که در بخش استفاده از این فرایندها است، وجود داشته باشد.

وی ادامه داد: به تاریخ که برگردیم مشاهده می‌کنیم که سطوح فرایندها به مرور زمان ارتقا یافته است به طوری که امروز سطحی از آلایندگی در خودروها در کشور وجود دارد که می‌توان گفت ۱۲ سال گذشته این سطح در اروپا وجود نداشت.

صالحی‌نیا افزود: بحث وارونگی دما یکی از مواردی است که مدیریت شهری باید برنامه‌هایی را برای آن پیش‌بینی کند.

وی با تأکید بر ضرورت ارتقای سطح استاندارد بنزین ادامه داد: وزارت نفت برنامه‌هایی را در این باره دارد اما به سطح مورد نظر ما نرسیده است.

معاون امور صنایع و اقتصادی وزارت صنعت، معدن و تجارت همچنین به تعویض مبدل‌های کاتالیستی در خودروها نیز اشاره کرد و گفت: تولیدات کارخانجات باید بر اساس ارتقای سطوح آلایندگی در چارچوب فناوری روز اتفاق افتد.

صالحی‌نیا در ادامه با تأکید بر ضرورت جایگزینی سوخت پاک به جای سوخت‌هایی نظیر مازوت اضافه کرد: سوخت مازوت و معادل‌های آن باعث افزایش غلظت آلاینده‌ها به خصوص ذرات معلق در هوا می‌شود و بر همین اساس باید جایگزینی مناسب از سوخت پاک برای آن مدنظر قرار گیرد.

وی خاطرنشان کرد: البته بسیاری از کارخانجات و نیروگاه‌ها هم اکنون از سوخت مازوت استفاده نمی‌کنند اما باید توجه داشت که استفاده از این سوخت در برخی از فصول سال مانند زمستان اجتناب‌ناپذیر است.