ارسال مطلب فیس‌ بوک توییت
محمد هادی حیدرزاده:

محیط زیست متولی آلودگی هوا/ تاکنون متولی به مجلس برای پاسخگویی احضار نشده است

شهروندان:
دبیر کمیته ملی کاهش آلودگی هوا گفت: متولی حاکمیتی آلودگی هوا، سازمان حفاظت محیط زیست است ولی دستگاه‌ها نیز باید در این خصوص به وظایف خود عمل کنند.

محمد هادی حیدرزادهبه گزارش فارس، محمد هادی حیدرزاده در برنامه مناظره که در خصوص آلودگی هوای کلانشهرها برگزار شده است اظهار داشت: مردم از این همه ارائه گزارش مسئولان درباره آلودگی هوا خسته شده‌اند و منتظر این هستند که آلودگی هوا کاهش یابد.

وی ادامه داد: برای نخستین بار موضوع آلودگی هوا در سال ۱۳۵۵ در روزنامه کیهان مطرح شد و پس از آن رسانه‌های مختلف به این موضوع و راهکارهای کاهش آلودگی هوا پرداختند.

حیدرزاده با اشاره به اینکه موضوعات مختلفی در آلودگی هوا سهم دارند افزود: عدم مشارکت معنی‌دار همه ذینفعلان از جمله دولت، قوه مقننه و قوه قضاییه در آلودگی هوا تأثیرگذار است.

وی افزود: دولت باید تکلیف خود را با متولی کاهش آلودگی هوا مشخص کند و به سازمان حفاظت محیط زیست اختیارات متناسب با وظایف آن سازمان بدهد.

دبیر کمیته ملی کاهش آلودگی هوا افزود: تاکنون یک رئیس و متولی آلودگی هوا برای پاسخگویی به نمایندگان مردم به مجلس احضار نشده است.

وی افزود: ۵ ساله شدن معاینه فنی خودرو، عدم تعامل دولت و قوه مقننه و دستگاه‌های حاکمیتی در آلودگی هوا نقش داشته است.

حیدرزاده خاطرنشان کرد: هماهنگی بین بخشی و مشارکت‌های مردمی کلید کاهش آلودگی هوای شهر تهران است.

دبیر کمیته ملی کاهش آلودگی هوا تأکید کرد: متولی حاکمیتی آلودگی هوا سازمان حفاظت محیط زیست است ولی باید دستگاه‌ها نیز به وظایف خود عمل کنند.