ارسال مطلب فیس‌ بوک توییت
سید هادی هاشمی:

مردم پایتخت باید خودشان را به باد بسپارند

شهروندان:
رئیس اسبق راهور نیروی انتظامی تهران گفت: مسئولان در زمینه آلودگی هوا لجام گسیخته عمل می‌کنند و انگار مردم باید برای داشتن هوای سالم در انتظار باد و باران باشند و خودشان را به باد بسپارند.

سید هادی هاشمیبه گزارش فارس، سید هادی هاشمی بعدازظهر جمعه در مناظره چه کسانی در آلودگی هوا مقصر هستند که از شبکه یک سیما پخش شد خاطرنشان کرد: آلودگی هوا تاکنون دغدغه بسیاری از دانشگاهیان و متخصصان بوده اما آنطور که باید راجع به آن صحبت نشده است.

وی افزود: روند رو به رشد شهرها، صنعتی شدن، نیاز به رشد حمل و نقل سبب شده تا مردم بیشتر از وسیله نقلیه استفاده کنند و آلاینده‌های زیست محیطی روز به روز بیشتر شود که معضلی دست و پا گیر برای حیات و تنفس انسانها در جوامع بشری شده است.

رئیس اسبق راهور نیروی انتظامی تهران بزرگ عدم تهیه طرح جامع حمل و نقل و حمل و نقل شهری ناکارآمد را یکی از مشکلات پیش رو در این زمینه عنوان کرد و افزود: همچنین دستگاه‌ها و وزارتخانه‌ها در این زمینه لجام گسیخته عمل می‌کنند و عدم ارتقای کیفی صنایع و انرژی مصرفی و در عین حال حرکت کند مدیران سبب شده تا عرصه محیط زیست روز به روز بر مردم پایتخت تنگ‌تر شود تا حدی که این شهر را به تعطیلی بکشاند.

وی اذعان داشت: کار به جایی رسیده که بیشتر مردم از جمله سالمندان، کودکان و بیماران مجبورند بیشتر روزهای سال را در خانه مانده و نتوانند وارد عرصه اجتماع شوند انگار که هیچ متولی در این زمینه وجود ندارد.

هاشمی به جابجایی نمایشگاه بین‌المللی دریافت شهری تهران اشاره کرد و گفت: زمانی که آقای احمدی‌نژاد شهردار بود مکرر از دولت وقت می‌خواست تا نمایشگاه از شهر تهران جابجا شود در آن زمان مصوب شد که مکانی در شهر آفتاب برای نمایشگاه بین‌المللی در نظر گرفته شود اما همین که آقای احمدی‌نژاد رئیس جمهور شد موضوع کاملاً مسکوت ماند.

وی تصریح کرد: غافل از اینکه نمایشگاه پارکینگ می‌خواهد و نیاز به حمل و نقل عمومی و ورودی و خروجی خودروها دارد.

به گفته این صاحبنظر در امور حمل و نقل و شهرسازی استفاده از هوای سالم به عنوان یک نعمت خدادادی حق هر موجود زنده‌ای است که مردم تهران از آن محروم هستند و باید در انتظار باد و باران باشند و مردم در پایتخت باید خودشان را به باد بسپارند.