ارسال مطلب فیس‌ بوک توییت
رییس سازمان جنگل های کشور:

حفاظت از منابع طبیعی به شهروندان سپرده شود

شهروندان:
رییس سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور گفت: باید تلاش کنیم تا مردم از منابع طبیعی منتفع شوند وامور مربوط به حفاظت و حراست از این گونه منابع به آنان واگذار شود.

خدا کرم جلالیبه گزارش ایرنا خدا کرم جلالی، پنجشنبه در دیدار با استاندار فارس در شیراز، چالش اساسی جهان امروز را بحث منابع طبیعی دانست و افزود: استان فارس در زمینه منابع طبیعی و کشاورزی درکشور پیشتاز است و جایگاه خوبی دارد.

وی ادامه داد: متاسفانه ترازنامه (بیلان) منفی آب های فارس درکشور جایگاه اول را دارد و این موضوع می تواند شرایط خطرناکی را برای این استان ایجاد کند.

جلالی اظهار کرد: تلاش برای حفظ منابع طبیعی خود به نوعی سرمایه گذاری محسوب می شود و همگان باید بکوشند تا این کار به بهترین شیوه ممکن انجام شود.

استاندار فارس هم دراین دیدارگفت: حفظ محیط زیست وظیفه جدی تمام آحاد جامعه به ویژه مسوولان و تضمین کننده فراهم شدن شرایط قابل قبول برای زندگی نسل های آینده کشور است.

سید محمد احمدی، ضمن تاکید برلزوم فرهنگ سازی و تلاش برای جلب توجه افکارعمومی به حفظ محیط زیست افزود: باید با برنامه ریزی مناسب، از ظرفیت جایگاه های نماز جمعه سراسراستان و همچنین مبلغان دینی برای رسیدن به این هدف استفاده مناسب تری صورت گیرد.

وی ادامه داد: همچنین برخورد با موضوع های مربوط به محیط زیست باید به صورت علمی و کارشناسانه انجام شود.

استاندارفارس اظهار کرد: آبخوان داری و تلاش برای استفاده از روان آب ها و سیلاب ها به ویژه درشهرستان های جنوبی استان فارس از اهمیت ویژه ای برای تامین آب مورد نیاز مردم برخوردار است.

احمدی، خواستار حضور پررنگ کارشناسان منابع طبیعی در رسانه ملی به ویژه شبکه استانی فارس برای تبیین اهمیت جنبه های مختلف این مساله در جامعه شد و گفت: نوع برخورد با منابع طبیعی یکی از شاخص های ارزیابی پیشرفت جوامع دردنیا محسوب می شود و ایران اسلامی باید در این زمینه پیشرو باشد.

وی، ضمن ابراز تاسف از بی توجهی به منابع آب های زیرزمینی استان فارس درگذشته ، افزود: ادامه روند کنونی موجب مهاجرت ساکنان برخی از شهرهای این استان خواهد شد.

استاندار فارس ادامه داد: باید تلاش کنیم با ایجاد زمینه های اشتغال مبتنی بر بهره برداری از معادن و گسترش شهرک های صنعتی، از وارد آمدن فشار فزاینده برمنابع آبی این استان جلوگیری کنیم.

احمدی، حوزه منابع طبیعی را دارای قابلیت هایی برای ایجاد اشتغال مولد دانست و خواستار توجه ویژه مسوولان ذی ربط به این مساله و تهیه طرح های عملیاتی در این زمینه شد.